Ce se întâmplă dacă cererea mea de rezervare este refuzată sau expiră?
If your reservation request is declined by the host or expires (hosts have 24 hours to respond), no charge is made for the reservation and you’re free to book another place to stay. Find out more about checking the status of your reservation.
If your reservation request is declined and the listing for the stay shows that it's still available, the host’s calendar may not be up-to-date or they may want reservations of a different length or time.
Temporary authorizations
Your payment method may be temporarily authorized for a charge when you request a reservation, but this authorization is voided and released back to the payment method if your request is declined or expires. We complete a charge only when a reservation request is confirmed.
Tip: We recommend either finding a stay you can book instantly by using the Instant Book search filter, or messaging more than one host to ask about their availability before submitting a reservation request.
Articole similare
- Oaspete
Plățile și cererile de călătorie refuzate
Dacă cererea ta de călătorie nu este acceptată de gazdă sau expiră fără un răspuns, nu vei plăti nimic pentru rezervare. - Gazdă
Invitații, oferte și cereri expirate sau retrase
După expirare, poți cere în continuare oaspetelui să trimită o altă cerere de rezervare. De asemenea, poți trimite o ofertă specială. - Oaspete
Grăbește anularea unei autorizații sau rambursarea
Timpul de procesare pentru anularea autorizațiilor și pentru rambursări depinde de metoda ta de plată, deci procedura nu poate fi grăbită.