Sugestiile vor fi afișate după ce începi să tastezi în câmpul de căutare. Utilizează săgețile în sus și în jos pentru a consulta sugestiile. Utilizează tasta Enter pentru a selecta. Dacă selecția este o expresie, acea expresie va fi introdusă în câmpul de căutare. Dacă sugestia este un link, browserul va naviga la pagina respectivă.
Îndrumări
Gazdă

Cum pot crea mesaje programate și cum le pot trimite oaspeților automat?

To save time as a host and ensure guests always know how to check in and out and use your amenities, you can schedule messages to automatically send based on triggers like a new reservation, check-in, or check-out.

Personalizing templates with shortcodes

The templates can be personalized with shortcodes, which are placeholders you can choose that automatically fill in guest, reservation, and listing details. You can access shortcodes through a drop-down menu when you compose a message. You’ll also have to add the corresponding information for each shortcode in your listings, such as check-in and checkout times, or else the shortcode will display as unavailable in the message.

Scheduled messages

Common use cases for scheduled messaging and shortcodes (indicated in bold) include:

Sending a thank you message shortly after booking

  • Dear guest first name, thank you for confirming your reservation
  • I am excited to welcome you on check-in date on or after our check-in time, which is check-in time
  • As a reminder, here are our house rules: house rules

Sending a check-in reminder a couple days before the trip starts

  • The listing is at address and here are the directions: directions
  • The wifi network is called wifi name and the password is wifi password
  • Let me know if you need any advice about city

Sending a checkout reminder the morning before the trip ends

  • Quick reminder that checkout is tomorrow (checkout date) any time before checkout time
  • As a reminder, your confirmation code is confirmation code

Shortcodes

The full list of shortcodes includes:

  • Guest’s first name
  • Guest’s last name
  • Guest’s phone number
  • Check-in date
  • Check-in time
  • Checkout date
  • Checkout time
  • Total trip price
  • Average nightly price
  • Cleaning fee
  • Listing name
  • Listing address
  • Listing city
  • Wi-fi name
  • Wi-fi password
  • Confirmation code
  • Directions
  • Check-in Instructions
  • House Rules
  • House Manual
  • Guidebook
  • Getting around
  • Guest Access
  • Guest Interaction
  • Guest city
  • Guest country
  • Neighborhood
  • Number of guests
  • Number of nights
  • Number of bathrooms
  • Number of bedrooms
  • Number of beds
  • Primary host first name
  • Primary host last name

You can always choose to skip, customize, or send messages early, and you’ll be able to review a full timeline of every message sent for each reservation.

If you want to send these templates manually instead of automatically, learn more about quick replies.

Crearea unui mesaj programat 

Când creezi și programezi un mesaj pentru un anunț, acesta se va aplica rezervărilor actuale și viitoare. Mesajele programate sunt trimise în fusul orar din localitatea în care se află locuința. De asemenea, limba setată pentru șablon afectează modul în care sunt traduse codurile scurte.

  1. Dă clic pe Inbox, apoi pe Meniu.
  2. În Setări, dă clic pe Mesaje programate.
  3. Dă clic pe +Mesaj nou.
  4. Introdu o denumire pentru a identifica șablonul.
  5. Scrie mesajul și introdu coduri scurte pentru a-l personaliza.
  6. Alege setările de limbă care se potrivesc cu mesajul.
  7. Selectează anunțurile cărora li se aplică acest mesaj.
  8. Selectează acțiunea care declanșează trimiterea acestui mesaj: rezervare confirmată, check-in sau check-out.
  9. Selectează cu cât timp înainte sau după acțiunea declanșatoare vrei să fie trimis mesajul.
  10. Dă clic pe Salvează.


NOTE: Messages won’t be scheduled for last minute bookings or short stays where the trigger time is greater or equal to the lead time.

  • If a trigger is set for 2 days before checkout, but the stay is only 1 or 2 days long, the schedule will be skipped.
  • If a trigger is set for 1 day before check-in, but the booking is made last minute the day before check-in, the schedule will be skipped.

Editarea unui mesaj programat

  1. Dă clic pe Inbox, apoi pe Meniu.
  2. În Setări, dă clic pe Mesaje programate.
  3. Dă clic pe șablonul pe care vrei să-l editezi.
  4. Fă modificările și dă clic pe Salvează.

Consultarea mesajelor programate pentru un anumit oaspete 

Poți verifica mesajele programate anterioare și viitoare examinând firul de conversație cu oaspetele și fereastra de dialog aferentă firului de conversație cu mesajele programate.

  1. Dă clic pe Inbox și selectează firul de conversație cu oaspetele.
  2. Lângă caseta de compunere a mesajului, dă clic pe pictograma de mesaje programate pe care este ilustrat un ceas.


You’ll get a list of all scheduled messages that have been sent or skipped, as well as messages that will be sent in the future. If a guest has multiple reservations, each reservation’s timeline is collapsible.

Modificarea unui mesaj programat înainte ca acesta să fie trimis

Poți să omiți, să trimiți mai devreme sau să modifici conținutul unui mesaj programat înainte de a fi trimis, fără a modifica șablonul.

  1. Dă clic pe Inbox și selectează firul de conversație cu oaspetele.
  2. Dă clic pe pictograma de mesaje programate de lângă caseta de compunere a mesajului.
  3. Selectează mesajul pe care dorești să-l editezi sau dă clic pe Ignoră ori pe Trimite acum.

Eliminarea unui mesaj programat dintr-un anunț

  1. Dă clic pe Inbox, apoi pe Meniu.
  2. În Setări, dă clic pe Mesaje programate.
  3. Dă clic pe șablonul din care vrei să elimini anunțul.
  4. Accesează secțiunea Anunțuri și dă clic pe Editează.
  5. Deselectează anunțurile și dă clic pe Salvează.


Ștergerea unui mesaj programat pentru toate anunțurile

Ștergerea unui șablon va elimina toate mesajele programate viitoare netrimise, pentru toate anunțurile legate de șablon.

  1. Dă clic pe Inbox, apoi pe Meniu.
  2. În Setări, dă clic pe Mesaje programate.
  3. Selectează șablonul pe care vrei să-l ștergi.
  4. Derulează până găsești opțiunea Șterge șablonul și dă clic pe aceasta.

Hosting with a team or co-host

If you host with a team, team members with guest management permissions will share the same set of scheduled messages, and all messages will be sent from the team owner. Any of the team members will be able to skip and edit upcoming scheduled messages, and create new templates that can be used by the team. Any saved messages you previously created will now be accessible in your team’s shared inbox.

If you host with a co-host, your co-host can access your scheduled message history and upcoming message list from each conversation’s message thread, and will be able to skip and edit upcoming scheduled messages. Your co-host will also be able to apply their own templates to your listing, but they won’t be able to view or edit your templates.

A fost util acest articol?

Articole similare

Obține ajutor pentru rezervări, cont și multe altele.
Conectează-te sau înscrie-te