Cum depășești așteptările oaspeților
Scorurile bune și recenziile pozitive îți cresc șansele să atragi mai multe rezervări și să obții câștiguri mai mari. Folosește feedbackul primit de la oaspeți pentru a-ți îmbunătăți în continuare serviciile.
Secțiunea Informații afișează scorul general, recenziile publice, mesajele de la oaspeți și scorurile detaliate privind ospitalitatea, locația (atunci când este cazul), seriozitatea și raportul calitate/preț.
Ospitalitate
Oaspeții apreciază dacă ai grijă de ei și se simt bineveniți. Fă tot posibilul să le oferi un serviciu de înaltă calitate și să le anticipezi nevoile.
- Ia legătura cu oaspeții la confirmarea rezervării. Trimite-le un mesaj prin care îi întrebi despre preferințele lor ca să poți personaliza serviciul. Un furnizor de servicii de catering ar putea întreba despre tipul de eveniment organizat și despre eventualele alergii sau restricții alimentare.
- Comunică detalii esențiale. Asigură-te că oaspeții au informații importante înainte de serviciu, inclusiv cine îl va furniza: tu sau o co‑gazdă. Un fotograf ar putea include și o prognoză meteo detaliată, precum și sugestii privind îmbrăcămintea.
- Ia în considerare și perspectiva oaspetelui. Unii oaspeți ar putea fi pentru prima dată în orașul sau țara ta. Este posibil să aibă nevoie de mai mult ajutor pentru a se deplasa sau pentru a înțelege obiceiurile locale. Încearcă să comunici cu amabilitate, să fii de ajutor și să dai dovadă de respect.
- Adu articole suplimentare. Asigură-te că te pregătești pentru eventualele probleme, cum ar fi dacă ustensilele sau echipamentele se strică sau dacă un oaspete uită un obiect important. Un antrenor personal ar putea aduce covorașe de yoga de rezervă.
- Ia legătura cu oaspeții după serviciu. Trimite un mesaj pentru a le mulțumi oaspeților și pentru a discuta despre eventualii pași următori. De exemplu, ai putea să le comunici data la care vor fi disponibile fotografiile sau o rețetă care le-a plăcut oaspeților în mod deosebit.
Locație
Dacă oferi un serviciu la sediul tău profesional sau într-un spațiu public, le cerem oaspeților să evalueze locația. Un cosmetician ar putea oferi un tratament facial la spa-ul său, iar un fotograf ar putea oferi o ședință foto într-un parc. Oaspeții apreciază spațiile primitoare care sunt curate și bine dotate.
- Acordă mare atenție confortului oaspeților. Un spațiu sigur și curat îi ajută pe oaspeți să se bucure de serviciu. De exemplu, un terapeut maseur ar trebui să ofere serviciul într-un spa imaculat, astfel încât oaspeții săi să se poată relaxa în timpul unui tratament în profunzime.
- Trimite indicații de orientare. Precizează clar la ce se pot aștepta oaspeții să găsească la locație și unde vă veți întâlni. Ia în calcul posibilele probleme legate de parcare și de transportul în comun. Adaugă instrucțiuni de check-in dacă te afli într-un spațiu comun. Ține cont și de nevoile de accesibilitate ale oaspeților. De exemplu, locul ședinței foto este accesibil pentru persoanele în scaun cu rotile?
Nu le vom cere oaspeților să ofere feedback cu privire la locație dacă mergi tu la ei.
Seriozitate
Oaspeții se așteaptă ca gazda să ofere un serviciu fără probleme. Acest lucru presupune stabilirea unor așteptări clare, o comunicare clară și promptă și o bună organizare.
- Acordă prioritate acurateței. Asigură-te că descrierile și fotografiile tale transmit exact ceea ce primesc oaspeții. Un stilist ar putea descrie produsele și tehnicile pe care le utilizează și ar putea include fotografii cu tipurile de cocuri și împletituri pe care le oferă.
- Răspunde prompt. Setează programul obișnuit în fila Anunțuri pentru a indica în mod clar când ai disponibilitate. Activează notificările în aplicația Airbnb și în setările dispozitivului, astfel încât să poți vedea imediat mesajele oaspeților și să răspunzi rapid.
- Planifică din timp. Pregătește echipamentele și materialele în avans pentru a te asigura că serviciul tău se desfășoară conform programului. Un chef poate toca legumele din timp pentru supa pe care o va găti la locuința oaspetelui.
- Adu tot sprijinul de care ai nevoie. Dacă oferi un serviciu mai complex sau pentru un grup mai mare, e o idee bună să rogi o co‑gazdă sau un asistent să îți dea o mână de ajutor. În acest caz, trebuie să le spui oaspeților cine te va ajuta în timpul oferirii serviciului cu suficient timp înainte, pentru ca aceștia să poată anula fără nicio taxă.
- Sosește la timp. Dacă te deplasezi către locul în care se află oaspetele, planifică-ți traseul și ține cont de trafic.
- Respectă proprietatea. Dacă oferi serviciul la locuința altcuiva, lasă spațiul la plecare la fel de curat cum l-ai găsit.
Raport calitate/preț
Oaspeții caută servicii care oferă o calitate excepțională pentru prețul plătit. Gândește-te cum poți face ca ofertele tale să fie și mai deosebite și să merite prețurile pe care oaspeții le vor plăti.
- Include o serie de opțiuni. Adaugă cel puțin 3 oferte la prețuri diferite pentru a le oferi oaspeților mai multe opțiuni și pentru a-ți atinge obiectivele privind câștigurile. Cea mai bună practică este să configurezi oferte la prețuri de bază, standard și premium. De exemplu, un fotograf din SUA poate oferi o ședință foto de jumătate de oră care costă mai puțin de 50 USD, o ședință foto de portret personalizată care costă între 50 USD și 150 USD și o ședință foto pentru familii care costă mai mult de 150 USD.
- Personalizează-ți ofertele. Instrumentele de mesagerie Airbnb te ajută să comunici cu oaspeții pentru a-ți adapta ofertele și pentru a stabili prețuri personalizate.
- Oferă servicii excelente. Contează enorm să utilizezi materiale de calitate superioară și să adaugi detalii suplimentare care îți fac oferta specială. Un cosmetician ar putea oferi cadou un ulei esențial.
Toate gazdele, fotografiile și detaliile anunțului trebuie să îndeplinească standardele și condițiile privind serviciile Airbnb.
Este posibil ca informațiile din acest articol să fi suferit modificări de la data publicării.