Acest conținut nu este disponibil în limba selectată de tine, așa că ți-l oferim deocamdată în cea mai apropiată limbă disponibilă.

Principiile de bază ale comunicării cu oaspeții

Descoperă sugestii și șabloane pentru a interacționa cu călătorii.
Articol creat de Airbnb pe 8 ian. 2020
Timp de citire: 3 minute
Actualizat pe 3 mai 2023

Comunicarea eficientă cu oaspeții este primul pas către crearea unei experiențe pozitive pentru aceștia. În calitate de gazdă, îi poți ajuta pe oaspeți să se simtă în largul lor și poți încuraja recenziile bune comunicând în mod clar și prompt din momentul în care oaspeții își exprimă interesul față de spațiul tău și până după plecarea lor.

Sugestii pentru o comunicare excelentă

Dă dovadă de transparență. Daniel, o gazdă din San Francisco, declară că este întotdeauna sincer în legătură cu locuința sa. „Trebuie să existe o concordanță perfectă între ceea ce le spui oaspeților că vor primi și ceea ce primesc atunci când ajung la locuința ta”, explică Daniel. „E mai bine ca oaspeții să aibă așteptări mai modeste și să fie plăcut surprinși decât să vină cu așteptări mari și să fie dezamăgiți.”

Manifestă curiozitate. Dă dovadă de o atitudine incluzivă și nu ezita să-i întrebi pe oaspeți de ce au nevoie ca să se simtă în largul lor și bineveniți în locuința ta. Contează enorm să dai dovadă de empatie și să nu faci niciun fel de presupuneri despre ei.

Dă dovadă de disponibilitate. Annette, o Super-gazdă din San Francisco, le spune oaspeților: „Te rog să nu încerci să faci nicio reparație, oricât de mică ar fi. Contactează-ne imediat și ne vom ocupa noi de asta!” Pentru probleme de rutină, gazdele cu experiență utilizează răspunsurile rapide pentru a păstra legătura cu oaspeții.

Dă dovadă de atenție. Micile gesturi de amabilitate pot crea o experiență mai bună pentru tine și oaspeții tăi. Dacă apare o problemă, oaspeții spun adesea că ceea ce contează cel mai mult pentru ei este modul în care răspund gazdele.

Dă dovadă de spirit practic. Comunicând cu oaspeții prin aplicația Airbnb, te protejezi, deoarece toate conversațiile rămân salvate și, în cazul în care apare o problemă, poți face trimitere la ele când discuți cu echipa de asistență pentru clienți. De asemenea, așa poți găsi mai ușor toate informațiile despre oaspeții tăi într-un singur loc.

Momente importante în care e bine să comunici cu oaspeții

Solicitare de informații: oaspeții apreciază un răspuns rapid atunci când te contactează pentru a-ți rezerva locuința. Încearcă să răspunzi la toate solicitările oaspeților în termen de 24 de ore.

Receptivitatea este importantă pentru ca oaspeții să fie mulțumiți. În plus, este și unul dintre criteriile pentru a deveni Super-gazdă. Utilizarea mesajelor programate te poate ajuta să planifici în avans ce informații dorești să le trimiți oaspeților.

În momentul rezervării: de obicei, oaspeții apreciază când gazdele le trimit un mesaj de mulțumire pentru că au rezervat.

Ai putea să-ți personalizezi mesajul de bun-venit pe baza informațiilor din profilul oaspetelui tău. De exemplu, îi poți pune întrebări despre interesele sale, orașul natal și hobbyuri. Aceasta este o ocazie bună de a te interesa și de alte aspecte, cum ar fi scopul vizitei și cu cine călătorește.

Înainte de sosire: indicațiile de orientare și detaliile de check-in clare sunt esențiale pentru a-ți ajuta oaspeții să aibă parte de o sosire fără stres.

Răspunde la cele mai frecvente întrebări completând toate câmpurile din secțiunea Informații pentru oaspeți din fila Anunțuri, inclusiv indicații pentru a ajunge la spațiul tău, instrucțiuni de check-in și informații de conectare la rețeaua Wi-Fi. Oaspeții le vor putea consulta în fila Călătorii cu 48 de ore înainte de ora de check-in programată.

La check-in: oaspeții, în special cei care fac parte din comunități marginalizate de-a lungul istoriei, ne-au împărtășit faptul că se simt mai în largul lor dacă li se oferă opțiunea de check-in independent. De asemenea, poți crea un manual al casei care să includă informații despre modul de utilizare a diferitelor sisteme și electrocasnice din spațiul tău.

După prima noapte: multe gazde spun că le place să țină legătura cu oaspeții pe perioada șederii lor. Este util să ai o atitudine proactivă și să întrebi cum merg lucrurile.

Înainte de check-out: specifică ce trebuie să facă oaspeții înainte de a pleca. Trimitem un memento cu ora de check-out și instrucțiuni cu o zi înainte de plecarea programată.

După plecare: cel mai bine este să scrii recenzia despre oaspeți cât mai repede. Dă dovadă de respect în acest demers și utilizează aceleași standarde pentru a evalua toți oaspeții. De asemenea, unele gazde le trimit oaspeților un mesaj prin care le mulțumesc pentru ședere.

Airbnb
8 ian. 2020
Ți-a fost de ajutor?