Cum îți stabilești strategia de tarifare

Modifică-ți disponibilitatea și oferă reduceri pentru a răspunde cererii din partea oaspeților.
Articol creat de Airbnb pe 1 dec. 2020
Actualizat pe 9 ian. 2025
Cum îți stabilești strategia de tarifare
Cum să stabilești prețuri competitive
Cum îți stabilești strategia de tarifare

Analizându-ți periodic prețul, poți menține o ofertă competitivă. Îți recomandăm să te inspiri din următoarele sugestii atunci când îți dezvolți strategia de tarifare.

Ce poți face în mod regulat

Decide cât de des vrei să îți analizezi și să îți ajustezi prețul. Iată câteva măsuri pe care le poți lua cu frecvența pe care o preferi.

  • Deblochează mai multe nopți: eliberează-ți toate nopțile din calendar în care știi că poți oferi găzduire. Astfel, anunțul tău va apărea mai des în rezultatele căutărilor, iar câștigurile tale ar putea crește.
  • Personalizează duratele călătoriilor: caută „găuri” între rezervări. Dacă acestea sunt mai scurte decât durata minimă a călătoriei pe care ai setat-o, nu vor putea fi rezervate. Stabilind o durată minimă mai scurtă pentru anumite date, îți poți ocupa nopți din calendar care ar rămâne altfel nerezervate.
  • Compară cu anunțuri similare: verificând prețurile aferente anunțurilor pentru locuințe similare din zona ta, atât rezervate, cât și nerezervate, poți fixa un tarif competitiv.

„Îmi place să mă uit la anunțuri similare ca să-mi compar prețurile cu ale lor. Astfel, mă asigur că prețurile mele nu sunt nici prea mari, nici prea mici, ci sunt exact la valoarea ideală”, afirmă Karen, Super-gazdă în Nelson, Canada.

De asemenea, poți activa oricând tarifarea inteligentă, care îți va ajusta automat prețul în funcție de cererea locală. Acest instrument este deosebit de util dacă dorești să-ți optimizezi prețurile fără a fi nevoie să le monitorizezi constant.

Când se apropie perioadele mai liniștite

Chiar și cele mai căutate locuințe au perioade mai liniștite, când nu primesc atât de multe rezervări. Iată câteva modalități de a-ți scoate anunțul în evidență atunci când te pregătești pentru perioade cu cerere mai scăzută.

  • Oferă reduceri: reducerile pentru șederi săptămânale și lunare te pot ajuta să umpli calendarul și să ai o fluctuație de oaspeți mai mică. Iar, dacă adaugi o reducere de ultim moment, poți atrage atenția oaspeților care fac rezervări cu 1-28 zile înainte de sosire.
  • Redu preavizul: dacă le permiți oaspeților să rezerve mai aproape de data de check-in, poți obține un număr mai mare de rezervări. Alege ca timpul de pregătire să fie foarte scurt, chiar și în aceeași zi dacă poți, în funcție de cât timp îți trebuie între momentul când oaspetele face rezervarea și momentul când sosește.
  • Permite șederi mai scurte: reducând durata minimă a șederii, atragi oaspeții care rezervă călătorii mai scurte. Ai opțiunea de a personaliza durata minimă a șederii în funcție de ziua săptămânii.

„Observ tot mai multe șederi cu durate mai scurte”, declară Jimmy, Super‑gazdă în Palm Springs, California. „E vorba de șederi decise în ultimul moment, care nu erau planificate și care le dau oamenii senzația că sunt în vacanță chiar și pentru două zile. Flexibilitatea îi atrage.”

Când se apropie perioadele mai aglomerate

Mai multe instrumente Airbnb te pot ajuta să profiți la maximum de perioadele în care cererea din partea oaspeților este mai ridicată. Iată câteva tactici pe care le poți încerca.

  • Adaugă o reducere pentru rezervări anticipate: oferind o reducere pentru rezervările făcute cu 1-24 luni înainte de data de check-in, poți atrage oaspeții care își planifică din timp călătoria. Dacă reducerea e de cel puțin 3 %, afișăm o mențiune specială pentru oaspeți în rezultatele căutărilor și pe pagina anunțului tău. Prețul redus apare lângă cel inițial, care este tăiat.
  • Configurează o promoție personalizată: promoțiile reprezintă o modalitate excelentă de a genera un număr mai mare de rezervări în anumite perioade. Atunci când oferi reduceri de cel puțin 15 %, afișăm o mențiune specială pentru oaspeți pe pagina anunțului tău și în rezultatele căutărilor. Trebuie să îndeplinești anumite condiții pentru a derula o promoție, cum ar fi să fi avut cel puțin o rezervare în ultimul an.
  • Extinde-ți intervalul de disponibilitate: poți debloca date din calendar cu până la 2 ani în avans. Anunțul tău va apărea mai des în rezultatele căutărilor (iar lista de rezultate este și mai scurtă dacă sunt mai puține locuri disponibile în perioada respectivă).

„Uneori primesc rezervări cu un an în avans pentru vacanțele de vară sau cu șase luni în avans pentru Crăciun”, declară Anne, Super‑gazdă din Tarragona, Spania. „Oamenii care tind să rezerve cu mult timp în avans nici nu prea anulează. Și e util și pentru tine să ai astfel de rezervări, pentru că știi la ce să te aștepți.”

Poți să îți modifici oricând prețurile și alte setări. Rezultatele tale pot varia.

Gazdele au fost plătite pentru participarea la interviuri.

Este posibil ca informațiile din acest articol să fi suferit modificări de la data publicării.

Cum îți stabilești strategia de tarifare
Cum să stabilești prețuri competitive
Cum îți stabilești strategia de tarifare
Airbnb
1 dec. 2020
Ți-a fost de ajutor?