Îți prezentăm gazdele din Florida care au primit cu brațele deschise persoanele evacuate în urma uraganului

Aceste gazde Airbnb au reunit o familie care a fost separată în timpul furtunii.
Articol creat de Airbnb pe 26 aug. 2019
Timp de citire: 7 minute
Actualizat pe 24 aug. 2023

Puncte importante

  • Prin programul Open Homes, gazdele Bob și Juan au oferit persoanelor evacuate un loc de cazare gratuit în timpul uraganelor Irma și Michael.

  • Membrii unei familii s-au reunit în locuința lui Bob și Juan după ce au fost separați în timpul uraganului Michael.

  • Gazdele Airbnb au oferit un refugiu relaxant, care i-a permis familiei să se gândească ce să facă în continuare.

Open Homes este acum Airbnb.org

Programul Open Homes al Airbnb a devenit Airbnb.org, o nouă organizație nonprofit înființată în temeiul art. 501, lit. (c), pct. (3). Îți mulțumim că ai contribuit la crearea comunității Open Homes alături de noi. Suntem entuziasmați să continuăm acest nou capitol împreună.

Când Jason și Karen s-au văzut despărțiți de uraganul Michael, două gazde Open Homes, Bob și Juan, i-au ajutat să se regăsească.

În octombrie 2018, după ce o furtună tropicală s-a transformat într-un uragan de categoria 5 deasupra nord-vestului Floridei, Jason și Karen și-au strâns copiii ca să se refugieze spre Orlando.

„Locuind în Florida, suntem învățați cu uraganele”, explică Jason, a cărui familie locuiește în Fort Walton Beach, la 5 km de coastă. „Practic, nici nu ne sinchisim de ele dacă nu sunt de categoria 3 sau 4. Dar, când acesta a ajuns în categoria 5, n-am mai stat pe gânduri. A trebuit să evacuăm.”

Momentul în care realizezi că trebuie să evacuezi

„Au închis școlile timp de 2 zile, ceea ce este neobișnuit”, își amintește Karen, care predă teatru la un liceu local. „Atunci mi-am dat seama că situația e gravă. Și am vrut să fim împreună, în cazul în care s-ar fi întâmplat ceva cu adevărat catastrofal.”

Uraganul Michael a lovit zona de coastă din centrul Floridei, cu rafale de vânt de 240 km pe oră, spulberând acoperișuri, inundând autostrăzile cu apă de mare, dărâmând linii electrice și punând în pericol cartiere întregi. La acea vreme, Jason era blocat la 10 ore depărtare într-o călătorie de afaceri, iar Karen era acasă cu cei doi fii ai lor. Familia și-a dat repede seama că adăposturile din apropiere erau pline, iar hotelurile erau prea scumpe.

„Am verificat aplicațiile pentru hoteluri și am văzut că erau rezervate rapid, iar prețurile scăpau de sub control, așa că am deschis aplicația Airbnb,” își amintește Jason. „Să intrăm pe Airbnb înainte de a verifica hotelurile face acum parte din planul nostru de evacuare. Când furtuna lovește, ultimul loc în care vrei să te afli este pe șosele. Cu cât aștepți mai mult, cu atât mai mulți oameni se decid să evacueze.”

Când a deschis aplicația Airbnb pe telefon, a primit o notificare prin care era întrebat dacă el sau familia sa au fost afectați de uragan. Atunci a descoperit Open Homes, un program care pune în legătură persoanele afectate de dezastre cu cei care oferă locuri de cazare gratuite. Casa pe care a găsit-o, un loc cu 3 dormitoare și 3 băi, era accesibilă cu mașina și perfect amplasată pentru ca familia să se poată reuni.

Cum găsești refugiu la gazdele Open Homes

Jason și Karen s-au reîntâlnit în locuința Airbnb din centrul Floridei, chiar la sud de Orlando, un loc deosebit de popular, având în vedere proximitatea sa de Disney World. Locuința avea o estetică relaxantă, estivală, cu mobilier în tonuri asemănătoare bijuteriilor și pereți viu colorați.

Soții Bob și Juan au început să-și pună locuința la dispoziție prin intermediul programului în 2016, iar de atunci au găzduit mai multe familii afectate de uraganele Irma și Michael. Cei doi sunt căsătoriți de 7 ani și sunt împreună de peste un deceniu. Bob este pensionar și administrează proprietățile, iar Juan a lansat recent o afacere în domeniul turismului, axată pe călătorii în Ecuador dedicate comunității LGBT. Până în prezent, cuplul a găzduit peste 2.000 de persoane din peste 35 de țări.

„Când am ajuns acolo, m-am simțit ca acasă”, își amintește Karen. „Desigur, ne-am făcut multe griji în legătură cu casa noastră, dar acest loc ne-a ajutat să mai scăpăm de stresul pe care îl simțeam. Piscina a fost o surpriză plăcută.”

Timp de 3 nopți, familia s-a odihnit, s-a regrupat și a monitorizat știrile în timp ce furtuna s-a intensificat. „Într-o situație stresantă, am simțit că cineva a avut grijă de noi,” mărturisește Jason. „Și totul a fost posibil datorită unei aplicații.”

Chiar dacă Bob și Juan erau acasă în Fort Lauderdale, tot au reușit să întindă o mână de ajutor de la distanță. Juan a păstrat legătura cu Jason și s-a interesat frecvent de starea familiei sale. „Există totuși un sentiment de responsabilitate pentru oaspeții pe care îi primești în casă”, explică Bob. „Chiar dacă aceștia își părăsesc locuința din cauza unor circumstanțe mai rele, tot te gândești: sper să nu li se întâmple nimic.”

Pregătiri pentru sezonul uraganelor

De obicei, Jason și Karen se pregătesc pentru sezonul uraganelor făcându-și rezerve de alimente neperisabile și umplând cada de baie cu gheață și apă. „Dacă aștepți până în ultimul moment, când lumea ia cu asalt magazinele, nu mai găsești nimic”, explică Karen. „Avem baterii, lanterne și încărcătoare manuale pentru telefoanele mobile în caz că se întrerupe curentul.”

Juan și Bob s-au pregătit să găzduiască familia lui Jason și Karen așa cum ar fi făcut-o pentru orice alt oaspete Airbnb. „Atunci când călătorim, cu toții vrem să găsim un loc unde să ne putem simți ca acasă”, spune Juan, subliniind că această situație nu era cu nimic diferită. „Un loc curat, unde ești binevenit și în care vei fi în siguranță.”

Întoarcerea acasă după furtună

Întorcându-se acasă câteva zile mai târziu, Jason și Karen nu au găsit pagube importante. Însă mulți oameni din comunitatea lor nu au fost la fel de norocoși. „Ne va lua ani de zile să ne refacem și să reconstruim,” declară Jason. „Deși subiectul nu mai apare la știri, încă există oameni ale căror case au fost distruse și care trăiesc în tabere în Panama City. ” Cel puțin 36 de persoane și-au pierdut viața în timpul uraganului Michael, cel mai devastator uragan din regiune după 1992.

„Ai o satisfacție când ajuți pe cineva fără să aștepți nimic în schimb,” afirmă Juan. „Jason s-a oferit să ne plătească de câteva ori, dar i-am spus că nu este cazul. Știm că au fost nevoiți să-și părăsească locuința și suntem bucuroși să-i ajutăm.”

„Dacă am fi vreodată în locul lor și un uragan ar veni spre noi,” continuă el, „ne-ar ajuta să știm că putem conta pe Open Homes”.

Alătură-te unei comunități în creștere care demonstrează puterea generozității în situații dificile.

Este posibil ca informațiile din acest articol să fi suferit modificări de la data publicării.

Puncte importante

  • Prin programul Open Homes, gazdele Bob și Juan au oferit persoanelor evacuate un loc de cazare gratuit în timpul uraganelor Irma și Michael.

  • Membrii unei familii s-au reunit în locuința lui Bob și Juan după ce au fost separați în timpul uraganului Michael.

  • Gazdele Airbnb au oferit un refugiu relaxant, care i-a permis familiei să se gândească ce să facă în continuare.

Airbnb
26 aug. 2019
Ți-a fost de ajutor?