Un mesaj pentru gazdele noastre de la directorul general al Airbnb, Brian Chesky

Stimată gazdă,

Ultimele două luni au fost cumplite pentru noi toți. Ca mulți dintre voi, și eu mă trezesc dimineața departe de prieteni și colegi, întrebându-mă ce îmi rezervă viitorul. Știrile pe care le văd în fiecare zi mă fac să mă gândesc cu compasiune la țările, comunitățile și familiile copleșite de amploarea și consecințele crizei.

În acest context, industria mondială a turismului este paralizată. Companiile aeriene nu mai operează zboruri, iar granițele sunt închise. Cei mai mulți dintre noi, inclusiv oaspeții noștri, suntem închiși în case, obligați să respectăm măsurile luate de autorități. Călătoriile normale au devenit aproape imposibile.

Pe 11 martie, când Organizația Mondială a Sănătății a declarat pandemia, ne-am confruntat cu o dilemă. Știam că, dacă le-am permite oaspeților să anuleze și să beneficieze de rambursare, consecințele asupra venitului vostru ar fi dramatice. Dar varianta ar fi fost să tolerăm o situație în care oaspeții și gazdele ar fi simțit presiunea de a se expune pericolului, ceea ce ar fi creat un risc suplimentar pentru sănătatea publică. Așa că am decis că e de datoria noastră să le permitem oaspeților să anuleze și să primească o rambursare integrală, ce include și toate taxele noastre. Credeți-mă că această decizie nu a fost dictată de interese de afaceri, ci de interesul de a proteja sănătatea publică.

Cu toate acestea, deși consider că am făcut alegerea corectă, punând pe primul loc sănătatea și siguranța, regret că nu v-am consultat și pe voi, partenerii noștri, înainte să le comunicăm oaspeților această decizie. V-am ascultat reacțiile și am înțeles că ne-am fi putut comporta mai bine, ca niște adevărați parteneri.

Chiar dacă lucrurile au arătat altfel, noi chiar suntem partenerii voștri. Atunci când afacerea voastră are de suferit, și afacerea noastră este afectată. Știm că mulți dintre voi se confruntă cu dificultăți și că aveți nevoie de acțiune din partea noastră, nu doar de vorbe.

Iată deci câteva dintre măsurile pe care le luăm pentru a vă ajuta să depășiți criza.

Le vom plăti gazdelor 250 de milioane USD pentru a contribui la acoperirea pierderilor generate de anulări în contextul COVID-19. Atunci când un oaspete anulează o rezervare de cazare din cauza unei circumstanțe legate de COVID-19, având data de check-in între 14 martie și 31 mai, vă vom plăti 25% din suma pe care ați primi-o în mod normal prin aplicarea politicii voastre de anulare. Această măsură se aplică retroactiv pentru toate anulările legate de COVID-19 din această perioadă. Costurile vor fi acoperite în întregime de Airbnb. Aceste plăți vor începe să fie făcute în luna aprilie. Oaspeții care au efectuat rezervări înainte de 14 martie (inclusiv) vor putea în continuare să anuleze și vor primi o rambursare în bani sau în credit de călătorie echivalentă cu 100% din suma achitată. Puteți accesa airbnb.com/250Msupport pentru mai multe detalii.

Creăm un fond de asistență pentru super-gazde în valoare de 10 milioane USD. Acesta este conceput pentru super-gazdele care își închiriază propria locuință și au nevoie de sprijin ca să-și achite chiria sau rata la credit, precum și pentru gazdele de experiențe cu vechime care se chinuie să se descurce. Angajații noștri au inițiat acest fond făcând donații în valoare de 1 milion USD din buzunarul propriu, iar Joe, Nate și cu mine am pus restul de 9 milioane USD. Începând cu luna aprilie, gazdele pot depune cerere pentru împrumuturi nerambursabile de până la 5.000 USD. Puteți accesa airbnb.com/superhostrelief pentru mai multe detalii.

Le dăm vechilor voștri oaspeți posibilitatea de a vă sprijini financiar în mod direct. Am primit nenumărate solicitări de la oaspeți care, recunoscători fiind pentru flexibilitatea gazdelor Airbnb, ar dori să vă sprijine financiar. De aceea, creăm o modalitate prin care oaspeții le pot trimite gazdelor la care au stat un mesaj, alături de un ajutor financiar. Estimăm că această funcționalitate va fi lansată pe parcursul lunii aprilie. Știm că, în această perioadă dificilă, orice ajutor, cât de mic, contează.

Împreună, am depus eforturi pentru ca gazdele să nu fie uitate în contextul măsurilor de relansare inițiate de guvernul SUA. Legea privind relansarea le permite în prezent gazdelor din SUA să beneficieze de mai multe măsuri de sprijin, printre care se numără împrumuturile nerambursabile și creditele pentru micile afaceri, precum și asistența pentru persoanele fără loc de muncă. Vă mulțumesc din suflet pentru cele peste 105.000 de apeluri telefonice și mesaje de e-mail cu care i-ați asaltat pe membrii Congresului SUA.

Avem în lucru și alte inițiative, despre care vă vom da detalii în următoarele săptămâni. Printre acestea se numără colaborarea activă cu specialiști și epidemiologi pentru a defini standarde de curățenie care protejează siguranța voastră și a oaspeților voștri, introducerea unei asigurări de călătorie pentru voi și oaspeții voștri și crearea unor programe de stimulare a cererii care să ajute la relansarea afacerii voastre.

Mă angajez față de voi să reconstruiesc parteneriatul nostru. Numai atunci când lucrăm împreună ne atingem potențialul maxim. Acest lucru s-a văzut recent în demersurile noastre comune de a oferi cazare pentru personalul medical de intervenție care luptă în prima linie. Împreună, contribuim la găzduirea a peste 100.000 de cadre sanitare, lucrători umanitari și membri ai personalului de intervenție de urgență, cărora le oferim cazări gratuite sau subvenționate. Peste 40.000 dintre voi și-au oferit deja ajutorul. Vizitați airbnb.com/covid19relief pentru a fi și voi printre ei.

La baza unui parteneriat stă încrederea, care se construiește în timp. Știm că avem de lucru ca să vă recâștigăm încrederea, dar aceasta este prioritatea noastră și suntem hotărâți să acționăm în consecință. Când oamenii vor putea din nou să călătorească – și va veni și acea zi –, vom fi gata împreună să primim cu brațele deschise milioane de oaspeți.

Brian Chesky

Acest mesaj este disponibil în următoarele limbi:

Italiano | Français | Deutsch | Português | Español | Русский | 中文 | 日本語 | 한국어