De ce contează recenziile

Recenziile de pe Airbnb contribuie la dezvoltarea afacerii tale și la consolidarea încrederii.
Articol creat de Airbnb pe 29 nov. 2019
Actualizat pe 13 aug. 2024

Recenziile și scorurile îi ajută pe oaspeți să decidă dacă locuința ta este potrivită pentru ei. Cu cât ai recenzii și scoruri mai bune, cu atât îți cresc șansele să atragi rezervări mai multe și să obții câștiguri mai mari.

Cum funcționează recenziile

Tu și oaspetele care a rezervat șederea aveți la dispoziție 14 zile după check-out pentru a scrie o recenzie. Recenziile sunt publicate după ce ambele părți trimit câte o recenzie sau după încheierea perioadei de 14 zile în care poate fi scrisă recenzia, oricare dintre acestea survine prima.

Oaspeții pot trimite feedback pe următoarele căi:

  • Un mesaj privat. Feedbackul nu apare în anunț și nu îți afectează scorul.
  • O recenzie publică. Feedbackul apare în anunț și în profilul tău. Dacă răspunzi la recenzia publică, răspunsul tău va apărea sub aceasta.

Cele mai recente recenzii apar primele în mod prestabilit. De asemenea, oaspeții pot căuta în cadrul recenziilor și le pot sorta după data publicării, scorul cel mai mare sau scorul cel mai mic.

Consideră feedbackul primit de la oaspeți o ocazie de a îmbunătăți ceea ce oferi. Citește fiecare recenzie și formulează un răspuns constructiv pentru a le arăta că iei în serios feedbackul.

Cum funcționează scorurile cu stele

Oaspeții sunt rugați să evalueze experiența generală și șase categorii specifice acordând un scor cuprins între una și cinci stele. Experiența generală nu este o medie a celorlalte categorii.

Categoriile sunt:

  • Check-in. Cât de ușor i-a fost oaspetelui să găsească locuința și să intre în ea?
  • Curățenie. Cât de bine a fost curățată locuința înainte de sosirea oaspetelui?
  • Acuratețe. Locuința a îndeplinit așteptările pe care oaspetele și le-a făcut din anunț?
  • Comunicare. Din momentul rezervării până la check-out, cât de bine a comunicat gazda?
  • Poziție. Ce părere a avut oaspetele despre zonă și cartier?
  • Raport calitate-preț. Cum i s-a părut oaspetelui raportul calitate-preț oferit de locuință?

După ce trei oaspeți îți evaluează anunțul:

  • Scorul general mediu cu stele apare în dreptul titlului anunțului tău în rezultatele căutărilor și pe pagina anunțului tău.
  • Scorurile medii cu stele pe categorii apar deasupra recenziilor primite de la oaspeți.
  • Scorul general cu stele acordat de fiecare oaspete apare lângă recenzia sa, punând mai bine în context feedbackul fiecărui oaspete.
Pagina cu scoruri afișează scorul cu stele general și scorurile pe categorii ale unui anunț, deasupra recenziilor primite de la oaspeți.

Scorurile ajută Airbnb să identifice și să recunoască cele mai apreciate gazde și anunțuri, ceea ce este util inclusiv pentru desemnarea Super-gazdelor și pentru adăugarea anunțurilor în categoria Alegerea oaspeților. 

Super-gazdele sunt recunoscute pentru ospitalitatea lor remarcabilă. Super-gazdele trebuie să mențină un scor general mediu de cel puțin 4,8 stele și să îndeplinească și alte criterii. 

Categoria Alegerea oaspeților cuprinde 2 milioane dintre locuințele cele mai îndrăgite de oaspeți de pe Airbnb. La identificarea anunțurilor din această categorie contribuie o varietate de factori, inclusiv recenziile excelente și scorurile medii de peste 4,9 stele, plus un scor mare pentru toate cele șase categorii.

Recenziile despre oaspeți

Scrierea unei recenzii despre oaspete este o modalitate de a-i reaminti să îți scrie și ție o recenzie. Recenzia ta este afișată pe pagina de profil a oaspetelui care a făcut rezervarea și pe cele ale oaspeților care au acceptat invitații la rezervarea respectivă. Străduiește-te:

  • Să îți arăți recunoștința. Poți pur și simplu să spui: „Îți mulțumim că ai fost oaspetele nostru!”
  • Să oferi detalii. Ai putea scrie: „Oaspetele a urmat toate instrucțiunile noastre de check-out.”
  • Să dai dovadă de respect. Iți recomandăm să abordezi problemele sensibile într-un mesaj privat.

Ți se va solicita să evaluezi oaspeții în ceea ce privește curățenia, comunicarea și respectarea Regulilor casei. Feedbackul tău ajută la aplicarea regulilor de bază pentru oaspeți, care impun oaspeților să îți trateze locuința ca și cum ar fi a lor și să urmeze Regulile casei.

Este posibil ca informațiile din acest articol să fi suferit modificări de la data publicării.

Airbnb
29 nov. 2019
Ți-a fost de ajutor?