Utilizarea răspunsurilor rapide pentru a economisi timp
Majoritatea oaspeților care rezervă servicii Airbnb trimit mai întâi un mesaj gazdei. Poți să răspunzi la întrebări frecvente, să încurajezi rezervările și să comunici prompt cu ajutorul răspunsurilor rapide din fila Mesaje.
Ce este un răspuns rapid?
Un răspuns rapid este un mesaj scurt, scris în prealabil, care este salvat ca șablon în setările pentru mesaje.
Fiecare mesaj poate fi personalizat cu ajutorul substituenților, care extrag din anunț sau din rezervări detalii precum prenumele unui oaspete.
Îți poți crea propriile răspunsuri rapide, dar poți și utiliza șabloanele Airbnb pentru gazdele de servicii. De exemplu, dacă primești frecvent întrebări similare despre o ofertă înainte ca oaspeții să o rezerve, încearcă să salvezi un răspuns standard ca răspuns rapid.
Poți trimite răspunsuri rapide în timp ce conversezi prin mesaje cu oaspeții, dar le poți și programa să fie trimise automat în momente-cheie.
Cum trimit un răspuns rapid?
Pentru a trimite imediat un răspuns rapid unui oaspete:
- Accesează fila Mesaje.
- Selectează conversația la care dorești să răspunzi.
- Atinge semnul plus (+) de lângă Scrie un mesaj.
- Selectează Trimite un răspuns rapid.
- Alege un răspuns rapid care vrei să apară în conversație.
- Editează mesajul sau trimite-l ca atare.
- Atinge săgeata (↑) pentru a trimite mesajul.
Fila Mesaje are și opțiunea de răspunsuri sugerate: este folosită inteligența artificială pentru înțelegerea întrebării unui oaspete și ți se sugerează unul dintre răspunsurile rapide. Sugestia apare în conversație, dar este vizibilă doar pentru tine. Poți edita răspunsul rapid înainte de a-l trimite sau poți scrie un alt răspuns.
Cum programez un răspuns rapid?
Pentru a trimite automat un răspuns rapid tuturor oaspeților:
- Accesează fila Mesaje.
- Atinge pictograma de setări din partea de sus a ecranului.
- Atinge Gestionează răspunsurile rapide.
- Alege răspunsul rapid pe care vrei să-l programezi și atinge Înainte.
- Atinge Programează pentru și selectează când dorești ca oaspeții să primească mesajul, cum ar fi la 5 minute după ce fac rezervare sau la 2 ore după încheierea serviciului.
Când se apropie momentul trimiterii unui răspuns rapid programat, în conversația cu oaspetele îți va fi afișat un memento. Modifică sau omite trimiterea mesajului dacă acesta repetă informații pe care le-ai comunicat deja.
Sugestii pentru utilizarea răspunsurilor rapide
Pentru eficiență maximă, un răspuns rapid trebuie să fie scurt și să se concentreze pe un singur subiect. Exemple de subiecte: explicații despre cum se pot adăuga oaspeți suplimentari, onorarea unor solicitări speciale sau descrierea măsurilor în caz de urgență.
Încearcă să programezi trimiterea unor răspunsuri rapide în momente-cheie precum cele de mai jos.
Confirmarea rezervării
Salută oaspetele și solicită-i detalii care te vor ajuta să îți adaptezi oferta la nevoile sale. De exemplu, un fotograf ar putea întreba:
- Cu ce ocazie are loc ședința foto?
- Ce fotografii este important să surprind?
Dacă serviciul va fi oferit de o co‑gazdă sau dacă vei avea un asistent, nu uita să prezinți această persoană și calificările sale.
Înainte de un serviciu
Amintește-le oaspeților ora la care trebuie să ajungă și locul de întâlnire și oferă-le sugestii care să-i ajute să profite la maximum de serviciu. De exemplu, un antrenor personal ar putea adăuga o scurtă listă cu articole de îmbrăcăminte recomandate pentru activități în aer liber și pentru condițiile meteo de la acel moment.
După un serviciu
E o idee bună să le mulțumești oaspeților că ți-au rezervat serviciul. Încurajează-i să lase o recenzie publică pentru a-i ajuta și pe alții să decidă dacă serviciul tău se potrivește cu nevoile lor. Roagă-i să-ți dea feedback, inclusiv idei specifice despre ce ai fi putut face ca să se simtă și mai bine.
Trimițând fotografii sau videoclipuri în răspunsurile rapide, poți să te prezinți mai ușor, să creezi oferte personalizate și să le arăți oaspeților momente memorabile. De exemplu, un chef poate trimite o fotografie cu un posibil meniu.
După ce rezervările sunt confirmate, poți atașa fișiere la mesaje. Trimite fotografii în format PNG sau JPG (până la 50 MB) și videoclipuri în format MP4 sau MOV (până la 100 MB și 60 de secunde).
Experiența de utilizare poate varia în funcție de locul în care te afli. Este posibil ca informațiile din acest articol să fi suferit modificări de la data publicării.