Acest conținut nu este disponibil în limba selectată de tine, așa că ți-l oferim deocamdată în cea mai apropiată limbă disponibilă.

Utilizarea instrumentelor Airbnb pentru co-gazde

Decide cum vei gestiona anunțurile, comunicarea și încasările.
Articol creat de Airbnb pe 30 ian. 2024
Timp de citire: 3 minute
Actualizat pe 30 ian. 2024

Ca să ai succes în calitate de co-gazdă cu experiență, este esențial ca tu și gazda să stabiliți cum vă veți împărți activitățile de gestionare a unui anunț.

Veți schimba mesaje cu oaspeții atât tu, cât și gazda sau se va ocupa o singură persoană dintre voi? Te vei ocupa tu de întreaga locuință și vei contacta gazda numai pentru probleme specifice, cum ar fi cererile de rambursare? Indiferent de decizia pe care o luați, Airbnb pune la dispoziție toate instrumentele necesare pentru a te achita de misiunea de co-gazdă.

Configurarea autorizărilor pentru co-gazde

Atunci când o gazdă te invită să devii co-gazdă la anunțul său, i se va cere să aleagă informațiile la care ai acces. Poate alege una dintre următoarele opțiuni:

  • Acces complet
  • Acces la calendar și inbox
  • Acces numai la calendar

Când ai acces complet, poți: 

  • Să creezi un anunț nou.
  • Să comunici prin mesaje cu oaspeții și să primești notificări.
  • Să actualizezi calendarul.
  • Să vizualizezi istoricul tranzacțiilor.
  • Să gestionezi un anunț, inclusiv prețurile și alte detalii.
  • Să gestionezi rezervările, inclusiv să accepți și să refuzi cererile de rezervare, cele de anulare și solicitările din Centrul de soluționare.
  • Să trimiți o cerere de rambursare.
  • Să adaugi sau să înlături alte co-gazde, să modifici autorizările și să te desemnezi pe tine sau pe o altă co-gazdă drept gazda principală a anunțului.

Precizăm că deși ai acces complet, nu poți:

  • Să configurezi sau să modifici încasările altor co-gazde.

  • Să gestionezi cererile de rambursare după ce au fost trimise.  

  • Să vizualizezi sau să modifici metoda de încasare sau informațiile fiscale ale proprietarului anunțului sau ale altei co-gazde.

O comunicare eficientă

Este o idee bună să creezi împreună cu gazdele un plan din care să reiasă cine le va răspunde oaspeților și cine se va ocupa de comunicare în celelalte situații. Unele gazde vor dori să preiei tu toate sarcinile de comunicare, iar altele vor prefera să le împartă.

Printre situațiile care presupun comunicare se numără:

  • Schimbul de mesaje de zi cu zi, răspunsul la întrebări și oferirea de soluții la eventualele probleme care apar

  • Răspunsul la cererile de rezervare dacă un anunț nu folosește opțiunea Rezervare imediată

  • Trimiterea cererilor de rambursare (însă doar proprietarii anunțurilor le pot gestiona după ce au fost trimise)

  • Contactarea serviciului Asistență pentru comunitate pentru a cere ajutor

  • Gestionarea altor co-gazde

Sabrina, o co-gazdă cu experiență din Denver, Colorado, consideră că este util ca de comunicarea cu oaspeții să se ocupe o singură persoană: „Astfel, mesajele trimise sunt mereu consecvente în ceea ce privește politicile, cum ar fi cele referitoare la reduceri, rambursări și problemele legate de oaspeți”.

Pot apărea probleme dacă nu există un plan clar. „Când acest tip de activitate este împărțit între două persoane, pot apărea confuzii”, explică Dominic, o co-gazdă cu experiență din Cornwall, Anglia. „Și așa se pot întâmpla tot felul de lucruri: se omit informații importante, persoanele care asigură serviciile de curățenie nu sunt la curent cu programul etc.”

Cum funcționează încasările

Gazdele pot folosi instrumentele opționale de încasări pentru co-gazde ca să-ți ofere un procentaj sau o sumă fixă la fiecare rezervare de pe Airbnb. Acestea pot alege una dintre cele patru opțiuni de încasări: 

  • Oferă taxa de curățenie 

  • Oferă taxa de curățenie plus un procentaj din valoarea rezervării

  • Oferă un procentaj din fiecare încasare

  • Oferă o sumă fixă din fiecare încasare

Numai proprietarii de anunțuri pot configura astfel de încasări. Este posibil să se aplice unele limitări în funcție de locul unde se află gazda și co-gazda.

Atunci când o gazdă configurează o încasare pentru tine în calitate de co-gazdă, ai la dispoziție 14 zile pentru a o confirma sau a o refuza. De regulă, suma și metoda de plată o vei discuta și conveni cu gazda înainte ca aceasta să-ți trimită propunerea. Dacă refuzi totuși o astfel de propunere privind configurarea încasărilor tale, gazda va trebui să-ți trimită una nouă. 

După ce confirmi o propunere de configurare a încasărilor tale, vei începe să primești bani pentru rezervări la aproximativ 24 de ore după fiecare check-in. Dacă proprietarul anunțului actualizează o încasare deja configurată, modificările se vor aplica numai rezervărilor care încep după ce confirmi actualizarea respectivă.

Este posibil ca informațiile din acest articol să fi suferit modificări de la data publicării.

Airbnb
30 ian. 2024
Ți-a fost de ajutor?