Încrederea este piatra de temelie a comunității Airbnb. Milioane de oameni din întreaga lume călătoresc sau găzduiesc șederi pe baza încrederii pe care o au față de toți ceilalți utilizatori.
Un aspect esențial în consolidarea acestei încrederi este confirmarea identității utilizatorilor noștri. Procesul de confirmare a identității constă dintr-o serie de măsuri pe care le luăm pentru a ne asigura că utilizatorii din comunitatea noastră sunt persoane reale, astfel încât toată lumea să se simtă mai încrezătoare când folosește platforma Airbnb. Fiecare gazdă, co‑gazdă și oaspete care face o rezervare trebuie să aibă identitatea confirmată pentru a utiliza platforma noastră.
Deși niciun proces nu este perfect, prin această măsură urmărim să reducem la minimum comportamentele frauduloase, să promovăm siguranța și să încurajăm interacțiunile semnificative și autentice în cadrul comunității noastre.
Notă: când un utilizator are identitatea confirmată înseamnă că a furnizat informații pe care le-am validat prin intermediul procesului nostru. Deși acest proces contribuie la protejarea comunității noastre, nu garantează că o anumită persoană este cine susține că este.
Confirmarea identității oaspeților și a gazdelor ne ajută:
Le impunem tuturor gazdelor principale, co‑gazdelor și oaspeților care rezervă cazări pe Airbnb să treacă printr-un proces de confirmare a identității. Și anumite experiențe Airbnb pot necesita confirmarea identității pentru a fi rezervate.
Confirmarea identității înseamnă confirmarea anumitor informații cu caracter personal, cum ar fi numele tău complet, adresa, numărul de telefon sau alte detalii de contact. În unele cazuri, putem face acest lucru fără a avea nevoie de informații suplimentare de la tine. În alte cazuri, este posibil să trebuiască să-ți solicităm mai multe informații, așa cum este descris mai jos.
Unii utilizatori pot alege să folosească tehnologia de recunoaștere a feței, cunoscută și sub numele de recunoaștere facială, pentru a finaliza procesul de confirmare a identității.
De asemenea, metodele de confirmare a identității pot să difere de la o regiune la alta. De exemplu, utilizatorii din Coreea de Sud pot folosi, de asemenea, certificate de la terți pentru confirmarea identității.
Nu-ți face griji. În afara numelui tău, niciuna dintre informațiile despre identitate pe care le furnizezi nu va fi pusă la dispoziția gazdelor sau oaspeților de pe Airbnb. Informațiile vor fi tratate în conformitate cu Politica de confidențialitate.
Într-un număr restrâns de situații, dacă nu putem să-ți confirmăm identitatea folosind aceste informații, e posibil să acceptăm și alte dovezi ale identității tale, cum ar fi un certificat de căsătorie sau o hotărâre judecătorească, care să ne permită să finalizăm acest proces.
Notă: dacă oferi găzduire în calitate de companie, este posibil să ți se solicite să confirmi și alte informații, cum ar fi adresa de domiciliu sau cetățenia. În plus, dacă ai reședința în UE și obții venituri din închirierea de unități de cazare, din organizarea de experiențe sau din calitatea de co‑gazdă ori dacă obții venituri de pe urma unui anunț din UE, ți se va cere, de asemenea, să confirmi și alte informații.
În calitate de oaspete, va trebui să-ți confirmi identitatea atunci când rezervi o cazare sau când rezervi o experiență a cărei gazdă impune ca participanții să aibă identitatea confirmată. Majoritatea utilizatorilor trebuie să facă acest lucru o singură dată, iar noi te vom ghida pe parcursul tuturor etapelor pe care va trebui să le urmezi.
Acest proces are loc de obicei înainte de finalizarea plății, când îți indicăm un anumit termen-limită pentru a efectua confirmarea identității. Până atunci, rezervarea ta rămâne în așteptare și nimeni altcineva nu poate rezerva datele alese de tine. Îți vom trimite și notificări, cum ar fi e-mailuri, SMS-uri și mementouri push, în funcție de preferințele tale, pentru a te ajuta să finalizezi confirmarea înainte de termenul-limită. Dacă nu respecți acest termen-limită, rezervarea ta nu va fi confirmată.
Dacă ești la început de drum ca gazdă, va trebui să-ți confirmi identitatea atunci când creezi pentru prima oară un anunț pentru o cazare sau o experiență sau dacă ai primit invitația de a fi noua co‑gazdă pentru un anunț. Deși nu există o limită de timp în care gazdele trebuie să-și confirme identitatea, anunțul tău nu va fi publicat până când nu finalizezi acest proces. Acest lucru înseamnă că nu vei putea accepta rezervări decât după ce îți va fi confirmată identitatea. În mod similar, în calitate de co‑gazdă, va trebui să finalizezi procesul de confirmare înainte de a putea accepta invitația.
Dacă ești gazdă, este posibil să îți cerem să parcurgi periodic procesul de confirmare a identității. Dacă nu faci acest lucru atunci când ți se solicită, calendarul tău poate fi blocat până când dai curs cererii.
În cele din urmă, dacă îți modifici numele complet în cont, îți vom solicita să treci din nou prin procesul de confirmare a identității. Este posibil ca acest proces să aibă loc instantaneu, pe baza informațiilor pe care ni le-ai furnizat deja, cum ar fi numele și datele de contact, sau este posibil să ți se solicite să parcurgi alte etape. Când se întâmplă acest lucru, eventualele călătorii pe care le-ai rezervat deja nu vor fi afectate, dar nu vei putea face o rezervare nouă până când nu confirmăm modificarea.
Dacă ești gazdă, rezervările tale existente nu vor fi afectate, dar calendarul îți va fi blocat până când vei finaliza procesul de confirmare.
Notă: dacă încerci să faci o rezervare, este esențial să trimiți informațiile de care avem nevoie cât mai curând posibil. Dacă procesul de check-in începe în următoarele 12 ore, vei avea la dispoziție 1 oră pentru a finaliza procesul de confirmare. În caz contrar, va trebui să finalizezi procesul de confirmare în termen de 12 ore de la efectuarea rezervării.
Deși rezervarea ta va rămâne în așteptare în această perioadă, ea nu va fi confirmată dacă nu reușești să finalizezi procesul de confirmare înainte de expirarea termenului-limită pe care ți-l specificăm.
După ce trimiți informațiile, ne ia de obicei mai puțin de 1 oră să-ți confirmăm identitatea. Durata poate varia în funcție de țara în care locuiești și de informațiile pe care le-ai trimis.
Asigură-te că informațiile pe care le furnizezi sunt valide, corecte și de actualitate. În caz contrar, confirmarea identității tale ar putea dura mai mult sau am putea fi nevoiți să te contactăm și să solicităm informații suplimentare.
Dacă ești oaspete și încerci să faci o rezervare, nu uita să finalizezi procesul de confirmare înainte de termenul-limită pe care ți-l indicăm. Până atunci, rezervarea ta rămâne în așteptare și nimeni altcineva nu poate rezerva datele alese de tine. Îți vom trimite și notificări, cum ar fi e-mailuri, SMS-uri și mementouri push, pentru a te ajuta să finalizezi confirmarea înainte de termenul-limită.
După ce vei parcurge procesul de confirmare, vei primi insigna Identitate confirmată. Faptul că identitatea ta a fost confirmată este indicat printr-o insignă roșie cu o bifă, afișată alături de fotografia ta de profil pe întreaga platformă Airbnb. Mai este indicat și în profilul tău, la secțiunea Informații confirmate de [numele tău]. Dacă ești gazdă, eticheta Identitate confirmată poate fi afișată și pe pagina anunțului tău, în secțiunea cu detalii despre gazdă.
Dacă ești o gazdă care își desfășoară activitatea în cadrul unei organizații de mari dimensiuni, este posibil să fi creat mai multe conturi ca să poți gestiona toate anunțurile. În astfel de cazuri, se poate ca pe paginile conturilor de gazdă asociate să nu fie întotdeauna afișată insigna Identitate confirmată, chiar dacă organizația care administrează contul a fost confirmată.
Dacă îți modifici informațiile cu caracter personal, cum ar fi numele complet, sau dacă elimini actul de identitate oficial din cont, este posibil să pierzi insigna care atestă că ai identitatea confirmată și să trebuiască să repeți procedura pentru a putea rezerva sau primi noi oaspeți.
Atunci când faci o rezervare, Airbnb nu pune la dispoziția gazdei actul tău de identitate oficial. Cu toate acestea, gazda îți poate solicita un act de identitate oficial după ce faci rezervare dacă, în momentul când ai făcut rezervarea, descrierea locuinței preciza ce informații sunt necesare și motivul și numai în cazurile când aceste informații sunt obligatorii pentru respectarea legislației, după cum se precizează în politica Airbnb privind activitățile în afara platformei.
În unele regiuni, oaspeții au obligația să se înregistreze la autoritățile locale. Înregistrarea se poate face direct la autoritățile locale sau la unitatea de cazare, prin intermediul gazdei, care acționează în numele autorităților. Cu alte cuvinte, dacă ai rezervat o ședere într-o regiune în care se aplică această obligație, gazda unei pensiuni cu mic-dejun, a unui hostel, a unui hotel sau a altei unități de cazare de pe Airbnb ți-ar putea solicita să te înregistrezi.
Suntem o comunitate bazată pe încredere. O condiție fundamentală pentru a menține această încredere este să fim clari cu privire la modul în care utilizăm informațiile tale.
Numai personalul Airbnb autorizat și furnizorii terți autorizați pot accesa informațiile pe care le trimiți și toate informațiile sunt stocate și transmise într-un mod securizat. Transmitem informațiile tale de identificare furnizorilor de servicii terți autorizați pentru a sprijini procesul de confirmare a identității, care include confirmarea identității tale, autentificarea documentelor tale de identificare și efectuarea verificării antecedentelor (în cazul în care acest lucru este permis de legislația aplicabilă).
Ștergem actul tău de identitate oficial după expirarea perioadei de păstrare prevăzute în raport cu scopul pentru care a fost colectat, cu excepția cazului în care suntem obligați prin lege să îl păstrăm. Precizăm că, după ce actul tău de identitate este șters, continuăm să păstrăm unele informații din acesta, cum ar fi data nașterii, pentru gestionarea contului tău, respectarea prevederilor legale și în scopuri de securitate generale.
Gestionăm informațiile colectate în timpul procesului de confirmare a identității în scopurile descrise în Politica de confidențialitate. În continuare, prezentăm exemple de informații pe care le colectăm și în ce scopuri le putem utiliza.