Sugestiile vor fi afișate după ce începi să tastezi în câmpul de căutare. Utilizează săgețile în sus și în jos pentru a consulta sugestiile. Utilizează tasta Enter pentru a selecta. Dacă selecția este o expresie, acea expresie va fi introdusă în câmpul de căutare. Dacă sugestia este un link, browserul va naviga la pagina respectivă.
Îndrumări

Verificarea identității

Scopul nostru este ca oaspeții și gazdele de pe Airbnb să poată avea încredere unii în ceilalți.

Deși niciun proces de identificare nu este infailibil și nu putem garanta identitatea cuiva, luăm măsuri pentru ca toată lumea să poată avea încredere că oaspeții și gazdele de pe Airbnb sunt cine spun că sunt. Din acest motiv, am implementat proceduri pentru a încerca să confirmăm identitatea utilizatorilor noștri.

Solicităm ca gazdele care publică anunțuri, co-gazdele noi și oaspeții care fac rezervări să treacă printr-un proces de confirmare a identității. Atunci când rezervi o cazare sau când devii gazdă, este posibil să-ți solicităm confirmarea informațiilor cu caracter personal, cum ar fi numele complet, adresa, numărul de telefon și alte detalii de contact. 

Este posibil să-ți solicităm o fotografie a actului de identitate oficial și un selfie în caz că nu reușim să-ți confirmăm identitatea folosind informațiile cu caracter personal pe care ni le-ai furnizat. În anumite țări, este posibil ca metodele de confirmare a identității care utilizează informațiile cu caracter personal pe care le-ai furnizat să nu fie disponibile și/sau eficace. În alte cazuri, este posibil să detectăm anomalii pe platformă. În aceste situații, îți vom cere și o fotografie a actului tău de identitate oficial și/sau un selfie. În plus, e posibil să trebuiască să-ți confirmi identitatea pentru anumite experiențe.

Consultă Politica de confidențialitate și află mai multe despre încredere și siguranță la Airbnb.

NOTĂ

Faptul că o persoană are „identitatea confirmată” sau are o insignă ce atestă confirmarea identității înseamnă doar că persoana respectivă a furnizat informații care au fost validate. Acest proces include anumite măsuri de protecție, dar nu garantează că o anumită persoană este cine susține că este.

De ce confirmăm identitatea

Confirmarea identității oaspeților și a gazdelor ne ajută:

  • Să reducem la minimum comportamentele frauduloase.
  • Să efectuăm verificări ale antecedentelor, în cazul în care acest lucru este permis de legislația aplicabilă.
  • Să ne conformăm legislației aplicabile, inclusiv legislației privind plățile și impozitele.
  • Să intervenim dacă apar probleme de siguranță și securitate, cum ar fi atacurile sau jafurile, și să le investigăm.

Cum funcționează procesul

În cadrul procesului de confirmare a identității, este posibil să îți cerem să ne furnizezi:

  • Numele complet, adresa și/sau alte informații cu caracter personal: în unele cazuri, aceste informații ne sunt suficiente pentru a-ți confirma identitatea. Precizăm că, în anumite țări, este posibil ca metodele de confirmare a identității care utilizează informațiile cu caracter personal pe care ni le-ai furnizat să nu fie disponibile și/sau eficace. Prin urmare, în aceste cazuri, îți vom cere o fotografie a actului tău de identitate oficial și/sau un selfie.
  • O fotografie a actului tău de identitate oficial: acesta ar putea fi un permis de conducere, un pașaport sau o carte de identitate. Află mai multe despre tipurile de acte de identitate oficiale pe care le acceptăm și despre eventualele modificări permise ale imaginii actului de identitate oficial.
  • Un selfie: este posibil să trebuiască să-ți cerem o fotografie împreună cu actul tău de identitate oficial. Dacă nu poți furniza un selfie care să arate la fel ca fotografia din actul tău de identitate oficial, ne poți contacta ca să găsim o metodă alternativă de confirmare.

Notă: dacă găzduiești în calitate de companie, este posibil să ți se solicite să confirmi și alte informații pentru contul tău și pentru orice alte conturi asociate companiei tale. Află mai multe.

Dacă obții venituri din închirierea unei unități de cazare, din organizarea de experiențe sau din calitatea de co-gazdă în cazul în care ai reședința într-un stat membru al UE sau veniturile sunt obținute de pe urma unui anunț pentru o proprietate din UE, ți se va cere să confirmi și alte informații pentru contul tău. Află mai multe.

Cât durează procesul de confirmare a identității

După ce trimiți informațiile, poate dura ceva timp până când identitatea ta va fi confirmată. Este important să te asiguri că informațiile pe care le furnizezi sunt valide, exacte și de actualitate. În caz contrar, prelucrarea lor poate dura mai mult.

Confirmarea identității în setările contului

Îți poți confirma identitatea în setările contului trimițând o fotografie a actului tău de identitate oficial. Poți face acest lucru când creezi un cont sau când actualizezi detaliile contului.

Întâmpini dificultăți?

  • Verifică-ți mesajele: este posibil să ți se fi trimis informații suplimentare prin SMS, e-mail sau apel vocal. Crezi că ai ratat un e-mail? Află de ce.
  • Autorizează utilizarea camerei: este posibil ca aplicația Airbnb sau browserul să aibă nevoie de permisiune pentru a accesa camera. Tot nu merge? Încearcă să reîncarci aplicația sau să reîmprospătezi pagina.
  • Folosește fotografii de înaltă calitate: fă fotografii într-o cameră bine luminată, asigurându-te că fața ta este clar vizibilă, și încadrează informațiile între liniile albe afișate. Utilizarea modului automat va permite aplicației să facă automat fotografii de înaltă calitate, dar poți reveni oricând la modul manual. Poți avea capul acoperit din motive religioase, dar asigură-te că ochii, nasul și gura sunt vizibile.
  • Trimite fotografii ale unui act de identitate original (nu fotocopiat), nedeteriorat și actual: nu putem accepta o fotocopie, un fișier PDF sau o altă copie digitală a actului de identitate oficial. Asigură-te că fotografia de profil este clară și că nu este pătată.  Dacă actul de identitate este față-verso, cum ar fi un permis de conducere sau o carte de identitate națională, trimite fotografii cu fața și versoul actului. Află mai multe despre cum să trimiți actul de identitate oficial, inclusiv îndrumări specifice anumitor țări, care pot fi relevante pentru tine.
  • Fotografiază direct actul de identitate: o fotografie a actului de identitate oficial, afișată pe un alt telefon mobil sau computer, nu este acceptabilă.

Când îți vom solicita confirmarea identității

Va trebui să-ți confirmi identitatea în calitate de oaspete atunci când rezervi o locuință pentru o ședere, precum și atunci când rezervi o experiență a cărei gazdă impune ca participanții la experiență să aibă identitatea confirmată. În calitate de gazdă, va trebui să-ți verifici identitatea atunci când creezi un anunț sau o experiență pentru prima dată sau dacă ai primit invitația de a fi noua co-gazdă a unui anunț. 

Este posibil să le cerem gazdelor să treacă periodic prin procesul de confirmare a identității din motive de conformare la legislație. Este posibil ca gazdele care nu au efectuat procesul de confirmare a identității să nu poată primi rezervări noi până când nu fac acest lucru.

Rezervări

Dacă ești un oaspete care rezervă o cazare, va trebui să finalizezi procesul de confirmare a identității. Dacă ești un oaspete care rezervă o experiență, poate fi necesar să finalizezi procesul de confirmare a identității dacă gazda solicită acest lucru. 

Dacă nu îți putem confirma identitatea utilizând detaliile pe care le furnizezi atunci când faci rezervarea, te vom ruga să îți confirmi identitatea într-un alt mod, cum ar fi prin furnizarea numelui tău complet, a adresei sau a altor detalii de contact. De asemenea, este posibil să-ți solicităm o fotografie a actului de identitate oficial și un selfie în caz că nu reușim să-ți confirmăm identitatea folosind aceste detalii. 

În anumite țări, este posibil ca metodele de confirmare a identității care utilizează informațiile cu caracter personal pe care le-ai furnizat să nu fie disponibile și/sau eficace. În aceste cazuri, îți vom cere o fotografie a actului tău de identitate oficial.

Este important să te asiguri că informațiile pe care le furnizezi sunt valide, exacte și de actualitate. În caz contrar, prelucrarea lor poate dura mai mult. Cu cât poți furniza mai repede aceste informații, cu atât mai repede putem să îți confirmăm rezervarea și să te ajutăm să pornești la drum.

NOTĂ

Dacă încerci să faci o rezervare, este foarte important să ne furnizezi informațiile necesare în termenul pe care ți-l indicăm.

Dacă nu reușim să-ți confirmăm identitatea înainte de termenul-limită indicat, rezervarea ta nu va putea fi confirmată.

Anunțuri

Dacă ești o gazdă nouă care creează, pentru prima dată, un anunț pentru o cazare sau o experiență, va trebui să parcurgi procesul de confirmare a identității care utilizează informațiile pe care le furnizezi în timpul configurării contului.

Dacă metodele de confirmare a identității care utilizează informațiile cu caracter personal pe care le-ai furnizat nu sunt disponibile și/sau eficace în țara ta de reședință sau dacă nu reușim să-ți confirmăm identitatea folosind aceste metode, îți vom cere o fotografie a actului de identitate oficial. Anunțul tău nu va fi publicat până la finalizarea acestui pas.

Dacă ai primit o invitație de a fi co-gazdă pentru un anunț, va trebui să finalizezi procesul de confirmare a identității înainte de a putea accepta invitația.

Dacă ești deja gazdă, co-gazdă înregistrată ca gazdă principală sau gazdă de experiențe, va trebui să finalizezi procesul de confirmare a identității cât mai curând posibil. Nerespectarea acestei cerințe poate avea consecințe precum blocarea calendarului.

Dacă ești deja gazdă, co-gazdă înregistrată ca gazdă principală sau gazdă de experiențe, va trebui să finalizezi procesul de confirmare a identității cât mai curând posibil. Nerespectarea acestei cerințe poate avea consecințe precum blocarea calendarului.

Când calendarul este blocat deoarece nu ai finalizat procesul de confirmare a identității, nu vei mai putea primi rezervări noi până nu finalizezi acest pas.

Pentru a-ți confirma identitatea în calitate de gazdă, accesează pagina de confirmare a identității. Aici vei putea:

  • Să încarci o fotografie existentă a actului tău de identitate.
  • Să faci o fotografie a actului tău de identitate cu camera web.

Insigna de identitate confirmată

Conturile ale căror titulari au finalizat procesul de confirmare a identității pot fi identificate prin insigna „Identitate confirmată”. După ce primești insigna de confirmare a identității, aceasta va apărea atât în profilul de oaspete, cât și în cel de gazdă.

După ce ți s-a confirmat identitatea, dacă îți schimbi informațiile cu caracter personal, cum ar fi numele, sau dacă elimini actul de identitate oficial din profil, este posibil să îți pierzi insigna „Identitate confirmată” și să trebuiască să repeți procedura pentru a putea efectua sau primi noi rezervări.

Notă: unele gazde persoane juridice pot crea mai multe conturi pentru a-și gestiona toate anunțurile. În astfel de cazuri, este posibil ca pe paginile acestor conturi să nu fie întotdeauna afișată insigna „Identitate confirmată”, deși compania a fost confirmată. Află mai multe despre confirmarea identității unei companii.

Unde este afișată starea confirmării identității tale

Starea confirmării identității tale poate fi indicată pe pagina anunțului tău, prin eticheta „Identitate confirmată”, sau pe întreaga platformă Airbnb, printr-o insignă roșie cu o bifă, afișată alături de fotografia ta de profil. Starea confirmării identității este, de asemenea, afișată în profilul tău, în secțiunea intitulată Informații confirmate de [numele tău].

Ce informații transmitem

Informațiile tale de identificare sunt tratate în conformitate cu Politica de confidențialitate și nu sunt puse la dispoziția gazdei sau a oaspeților tăi.

Este posibil să transmitem informațiile tale de identificare furnizorilor de servicii terți autorizați, pentru a sprijini procesul de confirmare a identității, care include confirmarea identității tale, autentificarea documentelor tale de identificare și efectuarea verificării antecedentelor (în cazul în care acest lucru este permis de legislația aplicabilă).

Cum îți gestionăm datele

Numai personalul Airbnb autorizat și furnizorii de servicii terți autorizați pot accesa informațiile pe care le trimiți. Toate informațiile sunt stocate și transmise într-un mod securizat, inclusiv prin utilizarea criptării securizate.

Prelucrăm informațiile în scopurile pentru care au fost colectate, așa cum se prevede în Politica de confidențialitate, inclusiv în următoarele scopuri:

  • Informațiile cu caracter personal pe care ni le-ai furnizat, cum ar fi numele complet, adresa și data nașterii:
    • Pentru a sprijini procesul de confirmare a identității, așa cum este detaliat mai sus
    • Pentru a răspunde la și a investiga probleme ce țin de siguranță și securitate, în vederea protejării utilizatorilor de pe platforma Airbnb și a comunității mai largi
    • Pentru a asigura respectarea regulilor comunității Airbnb
    • Pentru a ne conforma legislației aplicabile, inclusiv legislației privind plățile și impozitele
    • Pentru a detecta comportamentele frauduloase
    • Pentru a efectua verificări ale antecedentelor, în cazul în care acest lucru este permis de legislația aplicabilă
  • Actul tău de identitate oficial:
    • Pentru a sprijini procesul de confirmare a identității, așa cum este detaliat mai sus
    • Pentru a răspunde la și a investiga probleme de siguranță și securitate ce implică utilizatorii platformei și comunitatea mai largă
    • Pentru a răspunde solicitărilor autorităților de aplicare a legii și a le sprijini în demersurile lor
    • Pentru a ne conforma legislației aplicabile, inclusiv legislației privind plățile și impozitele

Ștergem actele de identitate oficiale la expirarea perioadei de păstrare prevăzute în raport cu obiectivele prelucrării, cu excepția cazului în care anumite informații trebuie păstrate pentru conformare la legislația aplicabilă. După ce actul tău de identitate este șters, continuăm să păstrăm informații din acesta pentru gestionarea contului tău, conformarea la legislație și în scopuri de securitate generală.

Ce ți-ar putea solicita o gazdă

Gazda îți poate solicita actul de identitate după rezervare dacă această condiție era inclusă în Regulile casei la momentul rezervării sau dacă gazda are această obligație conform legislației în vigoare sau contractelor care i se aplică.

În unele regiuni, oaspeții au obligația să se înregistreze pe lângă autoritățile locale. Înregistrarea se poate face direct la autoritățile locale sau la locuință, prin intermediul gazdei, care acționează în numele autorităților. În cel de-al doilea caz, solicitarea să te înregistrezi poate veni din partea gazdei unei pensiuni cu mic-dejun, a unui hostel sau hotel, a unui apartament sau a altei cazări înregistrate pe Airbnb.

A fost util acest articol?

Articole similare

Obține ajutor pentru rezervări, cont și multe altele.
Conectează-te sau înscrie-te