Sugestiile vor fi afișate după ce începi să tastezi în câmpul de căutare. Utilizează săgețile în sus și în jos pentru a consulta sugestiile. Utilizează tasta Enter pentru a selecta. Dacă selecția este o expresie, acea expresie va fi introdusă în câmpul de căutare. Dacă sugestia este un link, browserul va naviga la pagina respectivă.
Îndrumări

Confirmarea identității pe Airbnb

Încrederea este piatra de temelie a comunității Airbnb. Milioane de oameni din întreaga lume călătoresc sau găzduiesc șederi pe baza încrederii pe care o au față de toți ceilalți utilizatori.

Un aspect esențial în construirea acestei încrederi este confirmarea identității utilizatorilor noștri. Procesul de confirmare a identității constă dintr-o serie de măsuri pe care le luăm pentru a ne asigura că utilizatorii din comunitatea noastră sunt persoane reale, astfel încât toată lumea să se simtă mai încrezătoare când folosește platforma Airbnb. Fiecare gazdă, co-gazdă și oaspete care face o rezervare trebuie să aibă identitatea confirmată pentru a utiliza platforma noastră. 

Deși niciun proces nu este perfect, prin această măsură urmărim să reducem la minimum comportamentele frauduloase, să promovăm siguranța și să încurajăm interacțiunile semnificative și autentice în cadrul comunității noastre.

Notă: când un utilizator are identitatea confirmată înseamnă că a furnizat informații pe care le-am validat prin intermediul procesului nostru. Deși acest proces contribuie la protejarea comunității noastre, nu garantează că o anumită persoană este cine susține că este.

De ce confirmăm identitatea

Confirmarea identității oaspeților și a gazdelor ne ajută:

  • Să promovăm încrederea între oaspeți și gazde.
  • Să asigurăm respectarea regulilor comunității Airbnb.
  • Să reducem comportamentele frauduloase.
  • Să efectuăm verificări ale antecedentelor atunci când legea permite acest lucru.
  • Să intervenim dacă apar probleme de siguranță și securitate, să oferim asistență și să le investigăm.
  • Să ne conformăm legislației și reglementărilor aplicabile, inclusiv legislației privind plățile și impozitele.

Cum funcționează procesul de confirmare a identității

Le impunem tuturor gazdelor principale, co-gazdelor și oaspeților care fac rezervări de cazări pe Airbnb să treacă printr-un proces de confirmare a identității. Și anumite experiențe Airbnb pot necesita confirmarea identității pentru a fi rezervate.

Confirmarea identității înseamnă confirmarea anumitor informații cu caracter personal, cum ar fi numele tău complet, adresa, numărul de telefon sau alte detalii de contact. În unele cazuri, putem efectua acest proces fără a avea nevoie de informații suplimentare de la tine. În alte cazuri, este posibil să trebuiască să-ți solicităm mai multe informații, așa cum este descris mai jos. 

Nu-ți face griji. În afara numelui tău, niciuna dintre informațiile despre identitate pe care le furnizezi nu va fi pusă la dispoziția gazdelor sau oaspeților de pe Airbnb. Informațiile vor fi tratate în conformitate cu Politica de confidențialitate.

Ce informații îți solicităm

  • Numele complet, adresa și/sau alte informații cu caracter personal: în unele cazuri, ne sunt suficiente informațiile cu caracter personal pentru a-ți confirma identitatea, dar acest lucru depinde de mai mulți factori, inclusiv de țara în care te afli sau de măsura în care detectăm anomalii pe platforma noastră. Îți vom colecta numele complet în timpul înregistrării sau al procesului de confirmare, dar poți adăuga oricând un prenume pe care îl preferi, care le va fi afișat gazdelor și oaspeților.
  • Fotografia actului tău de identitate oficial: dacă nu îți putem confirma identitatea folosind informațiile de mai sus sau dacă o anumită metodă de confirmare nu este disponibilă sau eficace în țara ta, este posibil să îți cerem să ne trimiți o fotografie a actului tău de identitate oficial. Acesta ar putea fi un permis de conducere, un pașaport sau o carte de identitate națională. Poți afla mai multe despre tipurile de acte de identitate acceptate, precum și despre regulile specifice fiecărei țări.
  • Un selfie: este posibil să trebuiască să-ți cerem o fotografie cu tine, pe lângă fotografia actului de identitate oficial menționată mai sus. Nu-ți face griji, selfie-ul nu va fi folosit în profilul tău și nu va fi afișat altor utilizatori. Dacă nu poți furniza un selfie care să arate la fel ca fotografia din actul tău de identitate oficial, ne poți contacta ca să găsim o altă metodă de confirmare.

Într-un număr restrâns de situații, dacă nu putem să-ți confirmăm identitatea folosind aceste informații, e posibil să acceptăm și alte dovezi ale identității tale, cum ar fi un certificat de căsătorie sau o hotărâre judecătorească, care să ne permită să efectuăm acest proces.

Notă: dacă oferi găzduire în calitate de companie, este posibil să ți se solicite să confirmi și alte informații, cum ar fi adresa de domiciliu sau cetățenia. În plus, dacă ai reședința în UE și obții venituri din închirierea de unități de cazare, din organizarea de experiențe sau din calitatea de co-gazdă ori dacă obții venituri de pe urma unui anunț din UE, ți se va cere, de asemenea, să confirmi și alte informații.

Când solicităm confirmarea identității

Oaspeți

În calitate de oaspete, va trebui să-ți confirmi identitatea atunci când rezervi o cazare sau când rezervi o experiență a cărei gazdă impune ca participanții să aibă identitatea confirmată. Majoritatea utilizatorilor trebuie să facă acest lucru o singură dată, iar noi te vom ghida pe parcursul tuturor etapelor pe care va trebui să le urmezi.

Acest proces are loc de obicei înainte de finalizarea plății, când îți indicăm un anumit termen-limită pentru a efectua confirmarea identității. Până atunci, rezervarea ta rămâne în așteptare și nimeni altcineva nu poate rezerva datele alese de tine. Îți vom trimite și notificări, cum ar fi e-mailuri, SMS-uri și mementouri push, în funcție de preferințele tale, pentru a te ajuta să finalizezi confirmarea înainte de termenul-limită. Dacă nu respecți acest termen-limită, rezervarea ta nu va fi confirmată.

Gazde

Dacă ești la început de drum ca gazdă, va trebui să-ți confirmi identitatea atunci când creezi pentru prima oară un anunț pentru o cazare sau o experiență sau dacă ai primit invitația de a fi noua co-gazdă pentru un anunț. Deși nu există o limită de timp în care gazdele trebuie să-și confirme identitatea, anunțul tău nu va fi publicat până când nu finalizezi acest proces. Acest lucru înseamnă că nu vei putea accepta rezervări decât după ce ți s-a confirmat identitatea. În mod similar, în calitate de co-gazdă, va trebui să finalizezi procesul de confirmare înainte de a putea accepta invitația.

Dacă ești gazdă, este posibil să îți cerem să parcurgi periodic procesul de confirmare a identității. Dacă nu faci acest lucru atunci când ți se solicită, calendarul tău poate fi blocat până când dai curs cererii.

În cele din urmă, dacă îți modifici numele complet în cont, îți vom solicita să treci din nou prin procesul de confirmare a identității. Este posibil ca acest proces să aibă loc instantaneu, pe baza informațiile pe care ni le-ai furnizat deja, cum ar fi numele și datele de contact, sau este posibil să ți se solicite să parcurgi alte etape. Când se întâmplă acest lucru, eventualele călătorii pe care le-ai rezervat deja nu vor fi afectate, dar nu vei putea face o rezervare nouă până când nu confirmăm modificarea.

Dacă ești gazdă, rezervările tale existente nu vor fi afectate, dar calendarul îți va fi blocat până când vei finaliza procesul de confirmare.

Notă: dacă încerci să faci o rezervare, este esențial să trimiți informațiile de care avem nevoie cât mai curând posibil. Dacă procesul de check-in începe în următoarele 12 ore, vei avea la dispoziție o oră pentru a finaliza confirmarea. În caz contrar, va trebui să finalizezi confirmarea în termen de 12 ore de la efectuarea rezervării. 

Deși rezervarea ta va rămâne în așteptare în această perioadă, ea nu va fi confirmată dacă nu reușești să finalizezi procesul de confirmare înainte de expirarea termenului-limită pe care ți-l indicăm.


Cât durează procesul

După ce trimiți informațiile, ne ia de obicei mai puțin de 1 oră să-ți confirmăm identitatea. Durata poate varia în funcție de țara în care locuiești și de informațiile pe care le-ai trimis.

Asigură-te că informațiile pe care le furnizezi sunt valide, corecte și de actualitate. În caz contrar, confirmarea identității tale ar putea dura mai mult sau am putea fi nevoiți să te contactăm și să solicităm informații suplimentare.

Dacă ești oaspete și încerci să faci o rezervare, nu uita să finalizezi procesul de confirmare înainte de termenul-limită pe care ți-l indicăm. Până atunci, rezervarea ta rămâne în așteptare și nimeni altcineva nu poate rezerva datele alese de tine. Îți vom trimite și notificări, cum ar fi e-mailuri, SMS-uri și mementouri push, pentru a te ajuta să finalizezi confirmarea înainte de termenul-limită.

Sugestii în caz că întâmpini probleme

  • Verifică-ți mesajele: este posibil să ți se fi trimis informații suplimentare prin SMS, e-mail sau apel vocal. În cazul în care consideri că ai ratat un mesaj de la noi, urmează aceste instrucțiuni.
  • Folosește prenumele și numele de familie așa cum apar în actul de identitate: asigură-te că numele complet pe care îl furnizezi coincide cu cel din evidențele publice sau din actul tău de identitate oficial. Dacă numele tău se modifică în urma căsătoriei ori a schimbării identității de gen sau dintr-o altă cauză, poți contacta echipa de asistență pentru clienți ca să confirmi noul nume cu ajutorul unui act oficial, cum ar fi un certificat de căsătorie sau o hotărâre judecătorească. Deși trebuie să folosești numele complet la confirmarea identității, poți adăuga un prenume pe care îl preferi, care le va fi afișat celorlalți oaspeți și celorlalte gazde în locul numelui din actul de identitate oficial.
  • Autorizează utilizarea camerei: este posibil ca aplicația Airbnb sau browserul să aibă nevoie de permisiune pentru a accesa camera foto. De obicei, pentru a găsi instrucțiuni despre cum să acorzi aceste permisiuni către Airbnb, poți să consulți setările browserului sau ale aplicației. Dacă actualizezi aceste permisiuni și problema persistă, încearcă să reîmprospătezi aplicația sau pagina web.
  • Folosește fotografii de înaltă calitate: fă fotografii într-o cameră bine luminată și asigură-te că imaginile sunt clare, nu sunt întunecate și sunt bine centrate în cadrul pe care îl afișăm în timpul procesului. În selfie-uri, poți avea capul acoperit din motive religioase, dar asigură-te că ochii, nasul și gura sunt vizibile. Nu-ți face griji, selfie-ul tău nu va fi afișat altor utilizatori de pe Airbnb sau în profilul tău.
  • Fă-ți fotografia la momentul respectiv: dacă ți se solicită să-ți faci un selfie, acesta trebuie realizat în acel moment, nu trebuie să fie o fotografie mai veche a ta. Nu-ți face griji, selfie-ul nu va apărea în profilul tău și nu va fi afișat altor utilizatori de pe Airbnb.
  • Folosește un act de identitate original, care nu a expirat: asigură-te că actul de identitate pe care îl furnizezi este valabil și în original. Nu trebuie să fie o fotocopie, un fișier PDF sau o altă copie digitală. Dacă actul de identitate este față-verso, cum ar fi un permis de conducere sau o carte de identitate națională, trimite câte o fotografie cu fața și versoul actului. Precizăm că este posibil să trebuiască să respecți și reguli specifice fiecărei țări, în funcție de locul în care te afli.

Unde este afișată insigna care atestă confirmarea identității

După ce vei parcurge procesul de confirmare, vei primi insigna Identitate confirmată. Faptul că identitatea ta a fost confirmată este indicat prin această insignă roșie cu o bifă, afișată alături de fotografia ta de profil pe întreaga platformă Airbnb. Mai este indicat și în profilul tău, la secțiunea Informații confirmate de [numele tău]. Dacă ești gazdă, eticheta Identitate confirmată poate fi afișată și pe pagina anunțului tău, în secțiunea Gazdă.

Dacă ești o gazdă care își desfășoară activitatea în cadrul unei organizații de mari dimensiuni, este posibil să fi creat mai multe conturi ca să poți gestiona toate anunțurile. În astfel de cazuri, se poate ca pe paginile conturilor de gazdă asociate să nu fie întotdeauna afișată insigna Identitate confirmată, chiar dacă organizația care administrează contul a fost confirmată.

Pierderea insignei care atestă că identitatea este confirmată

Dacă îți modifici informațiile cu caracter personal, cum ar fi numele complet, sau dacă elimini actul de identitate oficial din cont, este posibil să îți pierzi insigna care atestă că ai identitatea confirmată și să trebuiască să repeți procedura pentru a putea rezerva sau primi noi oaspeți.

    Informații de identitate pe care le poate solicita gazda

    Atunci când faci rezervare, Airbnb nu pune la dispoziția gazdei actul tău de identitate oficial. Cu toate acestea, gazda îți poate solicita un act de identitate oficial după ce faci rezervare dacă, în momentul când ai făcut rezervarea, descrierea locuinței preciza ce informații sunt necesare și motivul și numai în cazurile când aceste informații sunt obligatorii pentru conformarea la lege, după cum se precizează în politica Airbnb privind activitățile în afara platformei.

    În unele regiuni, oaspeții au obligația să se înregistreze la autoritățile locale. Înregistrarea se poate face direct la autoritățile locale sau la locuință, prin intermediul gazdei, care acționează în numele autorităților. Cu alte cuvinte, dacă ai rezervat o cazare într-o regiune în care se aplică această obligație, gazda unei pensiuni cu mic-dejun, a unui hostel, a unui hotel sau a altei cazări de pe Airbnb ți-ar putea solicita să te înregistrezi.

    Cum partajăm și gestionăm datele tale

    Suntem o comunitate bazată pe încredere. O condiție fundamentală pentru a menține această încredere este să fim clari cu privire la modul în care utilizăm informațiile tale.

    Numai personalul Airbnb autorizat și furnizorii terți autorizați pot accesa informațiile pe care le trimiți, iar toate informațiile sunt stocate și transmise într-un mod securizat. Transmitem informațiile tale de identificare furnizorilor de servicii terți autorizați pentru a sprijini procesul de confirmare a identității, care include confirmarea identității tale, autentificarea documentelor tale de identificare și efectuarea verificării antecedentelor (în cazul în care acest lucru este permis de legislația aplicabilă).

    Ștergem actul tău de identitate oficial după expirarea perioadei de păstrare prevăzute în raport cu scopul pentru care a fost colectat, cu excepția cazului în care suntem obligați prin lege să îl păstrăm. Precizăm că, după ce actul tău de identitate este șters, continuăm să păstrăm unele informații din acesta, cum ar fi data nașterii, pentru gestionarea contului tău, conformarea la legislație și în scopuri de securitate generale. 

    Gestionăm informațiile colectate în timpul procesului de confirmare a identității în scopurile descrise în Politica de confidențialitate. În continuare, prezentăm exemple de informații pe care le colectăm și în ce scopuri le putem utiliza.

    • Informațiile cu caracter personal pe care ni le-ai furnizat, cum ar fi numele complet, adresa și data nașterii:
      • Pentru a sprijini procesul de confirmare a identității, așa cum este detaliat mai sus
      • Pentru a răspunde la și a investiga probleme ce țin de siguranță și securitate, în vederea protejării utilizatorilor de pe platforma Airbnb și a comunității mai largi
      • Pentru a răspunde solicitărilor autorităților de aplicare a legii și a le sprijini în demersurile lor; pentru a răspunde solicitărilor de informații din partea autorităților publice
      • Pentru a asigura respectarea regulilor comunității Airbnb
      • Pentru a ne conforma legislației aplicabile, inclusiv legislației privind plățile și impozitele
      • Pentru a detecta comportamentele frauduloase
      • Pentru a efectua verificări ale antecedentelor, în cazul în care acest lucru este permis de legislația aplicabilă
    • Actul tău de identitate oficial sau alte documente legate de identitate pe care ni le-ai furnizat:
      • Pentru a sprijini procesul de confirmare a identității, așa cum este detaliat mai sus
      • Pentru a răspunde la și a investiga probleme de siguranță și securitate ce implică utilizatorii platformei și comunitatea mai largă
      • Pentru a răspunde solicitărilor autorităților de aplicare a legii și a le sprijini în demersurile lor
      • Pentru a ne conforma legislației aplicabile, inclusiv legislației privind plățile și impozitele

    A fost util acest articol?

    Articole similare

    Obține ajutor pentru rezervări, cont și multe altele.
    Conectează-te sau înscrie-te