Cei 3 piloni ai unei experiențe de calitate
Puncte importante
Prezintă ceva ce oaspeții nu pot face cu ușurință pe cont propriu.
- Ține cont de cunoștințele tale și de perspectiva unică pe care o aduci.
- Ajută-i pe participanți să dezvolte relații interumane semnificative.
Familiarizează-te cu standardele de calitate și condițiile Airbnb pentru experiențe.
Ești gata să interacționezi cu o comunitate de călători și localnici interesați să afle mai multe despre lumea ta? Primul pas: familiarizează-te cu standardele de calitate și condițiile Airbnb, pe care toate gazdele trebuie să le îndeplinească pentru ca experiența propusă de ele să fie publicată. După ce ajungi să cunoști aceste elemente de bază, următorul pas este să înțelegi care sunt cei trei piloni ce asigură calitatea unei experiențe în viziunea Airbnb și să descoperi cum îți poți pune în valoare punctele tari în propunerea de experiență pe care o trimiți.
Cei 3 piloni ai calității
Gazdele de experiențe îi introduc pe călători în universurile lor, ajutându-i să se simtă ca niște inițiați, chiar dacă doar pentru câteva ore. Cei trei piloni ai calității pe care trebuie să se sprijine o propunere de experiență sunt: cunoștințele, accesul privilegiat și latura interpersonală. Acești piloni diferențiază experiențele de pe platforma Airbnb de tururile obișnuite și ne ajută să asigurăm anunțuri pentru experiențe de înaltă calitate, organizate de gazde bine informate și ospitaliere.
Te invităm să citești mai departe despre acești piloni și să ții cont de următoarele aspecte atunci când te gândești la o idee de experiență:
- Ia în considerare nu numai cunoștințele pe care le ai despre tema experienței, ci și perspectiva unică pe care o poți aduce asupra temei sau activității respective.
- Dă frâu liber imaginației. Experiențele ar trebui să implice o activitate pe care participanții nu o pot face cu ușurință pe cont propriu. Încearcă să diferențiezi experiența ta de activitățile turistice obișnuite.
- Cele mai bune experiențe creează legături interumane semnificative. Cum te vei asigura că participanții se simt integrați?
Cunoștințe
Te pasionează un meșteșug, o anumită activitate și/sau comunitatea din care faci parte? Dacă vrei să concepi o experiență și ne trimiți ideea spre examinare, un bun punct de pornire îl constituie lucrurile care te pasionează! Pe lângă entuziasmul față de un subiect, o gazdă expertă ar trebui să aibă în vedere și ce cunoștințe are, ce o recomandă pentru o anumită activitate și ce perspectivă unică poate aduce asupra acesteia. Asigură-te că clarifici aceste aspecte în propunerea de experiență pe care o trimiți.
Iată trei exemple ale modului în care ai putea să explici ce cunoștințe ai despre un anumit subiect, ordonate în ordinea crescătoare a nivelului acestora:
De evitat: „Îmi place caligrafia!” Această afirmație nu spune mare lucru, deoarece nu clarifică în niciun fel de ce ai fi un expert în acest subiect.
O variantă mai bună: „Am studiat caligrafia timp de cinci ani și am început recent să le țin cursuri prietenilor mei.” Această afirmație oferă un detaliu util cu privire la ceea ce te recomandă pentru a organiza o astfel de experiență.
O variantă excelentă: „Predau caligrafia la Centrul de arte asiatice din San Francisco. Recent, am susținut la Conferința internațională de caligrafie o prezentare despre caligrafie în era digitală.” Această afirmație demonstrează cu vârf și îndesat că ai cunoștințe semnificative despre subiectul în cauză.
Eleonora și Achref, gazde ale experienței Cooking with Art! („Să gătim cu artă”), au creat o secțiune Despre tine care le scoate foarte bine în evidență cunoștințele:
Exemplul 1: Eleonora este chef cu peste 15 ani de experiență internațională. Are apariții constante la postul de televiziune Italia7 și adoră să le împărtășească și altora cunoștințele sale. Pasiunea pentru gătit i se trage de la bunica și mama sa, cărora le-a călcat pe urme. Însă are mereu grijă să învețe lucruri noi: în afară de faptul că e specializată în patiserie și în asocierea vinurilor cu mâncarea, s-a specializat recent și în pizza tradițională italienească. Prima ei carte de bucate a fost publicată în 2018.
Anabel, gazdă a experienței Natural Dye Using Ancient Techniques („Coloranți textili naturali după tehnici străvechi”) în Ciudad de México, își descrie și ea cunoștințele într-un mod remarcabil:
Exemplul 2: Sunt o iubitoare de țesături din Mexic care a studiat designul vestimentar și artele textile în Barcelona. Am revenit în Mexic acum câțiva ani și am început să învăț despre coloranții naturali în Oaxaca, unde m-am și îndrăgostit de nuanțele vibrante ale textilelor străvechi. De atunci, am dezvoltat mai multe proiecte, inclusiv o marcă de rucsacuri artizanale, folosind o parte dintre materiile și metodele pe care le vom descoperi în cadrul acestui atelier.
Trebuie să fii maestru pentru a organiza o experiență? Nu! Doar asigură-te că subliniezi cunoștințele unice pe care le ai și care sunt relevante pentru experiența respectivă.
Acces privilegiat
Experiențele depășesc activitățile turistice obișnuite, iar oaspeții sunt invitați să participe activ la comunitatea sau cultura unei gazde. Experiențele excelente permit participanților să descopere locuri sau activități pe care călătorul obișnuit probabil nu le-ar descoperi pe cont propriu.
Ia în considerare să oferi acces la ceva unic sau inaccesibil vizitatorului obișnuit, pentru a crește șansele experienței tale de a fi publicată pe Airbnb. Când trimiți experiența, asigură-te că subliniezi ce este special la locurile pe care le vei vizita împreună cu oaspeții.
- Prezintă-le un loc special, cum ar fi un bar frecventat doar de localnici sau o grădină ascunsă din cartier.
- Prezintă-le oaspeților persoane, comunități sau activități la care altfel nu ar avea acces.
- Oferă o perspectivă unică pentru o activitate turistică tipică sau comună.
Marvin, gazda experienței „Terapie cu miere de albine”, oferă acces unic la propria curte și la grădinile comunității locale, unde oaspeții pot vizita stupii din Los Angeles.
Asigură-te că evidențiezi propria legătură cu aceste locuri sau comunități în mesajul trimis. Întreabă-te de ce sunt speciale pentru tine și de ce li s-ar părea interesante și participanților la experiența ta. Ia în considerare împărtășirea unei amintiri memorabile care are legătură cu aceste locuri.
Latura interpersonală
O bună gazdă de experiențe urmărește să creeze legături interumane semnificative. Se dă peste cap pentru a-i face pe participanți să se simtă bineveniți și apreciați. E amabilă și atentă, creând momente de comuniune cu oaspeții săi și făcându-i să se simtă speciali pe parcursul experienței. Dacă gazda știe să construiască astfel de legături, se va întâmpla adesea ca oaspeți care nu se cunosc între ei la începutul experienței să devină prieteni până la sfârșitul acesteia.
Când trimiți propunerea de experiență, accentuează modul în care te vei ocupa de micile detalii și te vei asigura că participanții se vor simți în siguranță, implicați și uniți pe tot parcursul experienței. Grija și atenția ta pot reieși atât din gesturi mărunte, cum ar fi faptul că pui la dispoziție cremă de protecție solară în zilele însorite, cât și din măsuri de mai mare anvergură, cum ar fi faptul că creezi un spațiu incluziv în care participanții pot interacționa.
Iată câteva întrebări pe care e bine să ți le pui în timp ce îți construiești ideea de experiență:
- Cum sunt satisfăcute unele nevoi ale participanților, cum ar fi restricțiile alimentare, accesibilitatea sau aspectele legate de siguranță?
- Ce ai putea face dacă intervin circumstanțe neprevăzute, cum ar fi o schimbare a vremii?
- Cum îi vei ajuta pe participanți să creeze legături interumane și să interacționeze în cadrul experienței tale?
- Cum vei proceda pentru a face oameni cu personalități diferite și din culturi diferite să se simtă în largul lor?
Încorporează aceste elemente în pagina ta
Nu uita că toate experiențele trebuie să îndeplinească aceste standarde de calitate pentru a ajunge pe platforma Airbnb. Și este important modul în care comunici fiecare dintre aceste calități pe pagina experienței tale. Evidențiază cu atenție cunoștințele tale unice, accesul privilegiat pe care-l oferi și latura interpersonală în aceste secțiuni:
Despre tine: nu uita să explici de ce ești cea mai potrivită persoană pentru a organiza această experiență, cum se leagă cunoștințele tale de activitatea propusă și ce calități te recomandă drept o gazdă atentă.
Ce veți face și unde veți merge: descrie accesul unic pe care îl oferi în anumite locuri sau comunități. Dă exemple specifice. Anticipează întrebările pe care le pot avea participanții și pregătește răspunsurile în avans.
Ce vei pune la dispoziție: aici intră orice elemente suplimentare care sunt incluse în costul experienței, de la băuturi și gustări până la bilete de acces la un anumit eveniment.
Puncte importante
Prezintă ceva ce oaspeții nu pot face cu ușurință pe cont propriu.
- Ține cont de cunoștințele tale și de perspectiva unică pe care o aduci.
- Ajută-i pe participanți să dezvolte relații interumane semnificative.
Familiarizează-te cu standardele de calitate și condițiile Airbnb pentru experiențe.