În general, anulările și rambursările pentru rezervările Airbnb sunt reglementate de politica de anulare aplicabilă anunțului. În situațiile rare în care evenimente de proporții împiedică sau fac ilegală onorarea unei rezervări, se poate aplica Politica privind evenimentele perturbatoare majore („politica”). Când se aplică această politică, oaspeții își pot anula rezervarea și pot primi o rambursare, un credit de călătorie și/sau o altă contraprestație, indiferent de politica de anulare a rezervării respective, iar gazdele pot anula fără să suporte taxe sau alte consecințe negative, însă datele rezervării anulate vor fi blocate în calendarul anunțului lor.
Această politică se aplică atât rezervărilor de locuințe, cât și celor de experiențe sau servicii și privește rezervările în curs sau care au check-in după data intrării în vigoare, cu excepția cazului în care Airbnb notifică utilizatorii cu privire la alte dispoziții. Politica privind evenimentele perturbatoare majore nu reprezintă o poliță de asigurare.
Următoarele evenimente sunt acoperite în temeiul prezentei politici dacă afectează locul unde se află spațiul rezervat de tine, se produc după ce ai făcut rezervarea și împiedică sau fac ilegală onorarea unei rezervări viitoare sau în curs (denumite în această politică „evenimente”):
Urgențele de sănătate publică și epidemiile declarate. Epidemiile, pandemiile și urgențele de sănătate publică declarate de autoritățile de stat. În această categorie nu intră bolile cu caracter endemic (de exemplu, gripa) sau asociate în mod obișnuit cu o regiune (de exemplu, malaria în Thailanda). Situațiile legate de COVID-19 nu sunt acoperite de această Politică privind evenimentele perturbatoare majore.
Restricțiile de călătorie impuse de autorități. Restricțiile obligatorii de călătorie impuse de o autoritate de stat, cum ar fi un ordin de evacuare sau un ordin de adăpostire. În această categorie nu intră recomandările de călătorie fără caracter obligatoriu și alte îndrumări similare emise de autorități.
Acțiunile militare și alte ostilități. Actele de război, ostilitățile, invaziile, războiul civil, terorismul, exploziile, atacurile cu bombă, rebeliunile, revoltele și insurecțiile.
Întreruperile de amploare ale utilităților esențiale. Întreruperile prelungite ale utilităților esențiale, cum ar fi căldura, apa și electricitatea, care afectează marea majoritate a locuințelor dintr-un anumit loc.
Catastrofele naturale imprevizibile și evenimentele meteorologice grave. Catastrofele naturale imprevizibile, cum ar fi cutremurele și tsunamiurile, precum și evenimentele meteorologice grave imprevizibile, cum ar fi tornadele. În această categorie nu intră evenimentele previzibile pentru un anumit loc, după cum sunt descrise mai jos.
Atunci când are loc un eveniment de proporții, evaluăm situația pentru a determina dacă se aplică Politica privind evenimentele perturbatoare majore. În cazul în care se aplică, activăm politica în regiunea afectată și în intervalul de timp în care anticipăm că evenimentul va împiedica sau va face ilegală onorarea rezervărilor. Este posibil ca rezervările din afara zonei și intervalului de timp definite să nu fie eligibile, deși gazdele pot în continuare să anuleze fără consecințe negative dacă sunt în imposibilitatea de a găzdui. Monitorizăm continuu aceste situații și ajustăm acoperirea după cum este necesar pentru a reflecta condițiile în schimbare. În cazul în care consideri că această politică se aplică rezervării tale, te rugăm să ne contactezi pentru a te interesa despre eligibilitate.
Suntem conștienți că planurile îți pot fi perturbate și de alte circumstanțe asupra cărora nu ai niciun control. În orice alte situații care nu sunt menționate mai sus, rezervarea ta face în continuare obiectul politicii de anulare a gazdei pentru respectivul anunț.
Exemple de evenimente tipice care nu sunt acoperite de această politică:
Pentru rezervările care nu fac obiectul acestei politici, încurajăm oaspeții și gazdele să găsească o soluție acceptabilă pentru ambele părți, cum ar fi o rambursare integrală sau parțială sau o modificare a datelor rezervării. Precizăm că oferirea unei rambursări care nu se încadrează în politica de anulare a rezervării este la latitudinea gazdei. Airbnb nu se implică în astfel de rambursări și nici nu le garantează.
Dacă o rezervare face obiectul Politicii privind evenimentele perturbatoare majore, gazdele pot anula fără a suporta taxe sau alte consecințe negative. Dacă o gazdă anulează în baza acestei politici, datele rezervării anulate vor fi blocate în calendarul anunțului său. Dacă o rezervare este anulată în baza acestei politici, gazda nu primește o încasare pentru datele anulate ale rezervării sau, dacă încasarea a fost deja procesată, suma rambursată va fi reținută din următoarele încasări.
Indiferent dacă o rezervare face sau nu obiectul acestei politici, gazdele pot anula din anumite motive întemeiate, cum ar fi daune majore produse într-o locuință, fără a suporta taxe sau alte consecințe negative. Gazdele sunt obligate să anuleze o rezervare dacă spațiul lor este nelocuibil sau nu corespunde cu ceea ce a rezervat oaspetele. Nerespectarea acestei obligații poate duce la suspendarea anunțului, la anularea rezervărilor existente și la rambursări către oaspeți până când spațiul este locuibil și corespunde cu descrierea din anunț. Aceasta reprezintă și o încălcare a regulilor de bază pentru gazde și poate duce la consecințe ce includ eliminarea contului.
Această politică nu îți limitează drepturile pe care le ai în conformitate cu reglementările locale, iar deciziile luate de Airbnb în temeiul acestei politici nu îți afectează drepturile legale.